logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۶۹۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۳ شرکت دانش‌بنیان صنایع دستی در استان زنجان فعال می‌شود/ صادرات یک میلیون و ۵۷۸ هزار دلار صنایع دستی از استان زنجان

۳-شرکت-دانش‌بنیان-صنایع-دستی-در-استان-زنجان-فعال-می‌شود-صادرات-یک-میلیون-و-۵۷۸-هزار-دلار-صنایع-دستی-از-استان-زنجان
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با تعاملی که با صنعتگران و گمرک وجود داشت سال گذشته یک میلیون و ۵۷۸ هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان انجام شد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ترویج و آموزش صنایع دستی است، اظهار داشت: سال گذشته ۳۸ دوره آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی برگزار شد و امسال نیز بیش از پنج دوره برگزار شده و برنامه ریزی برای سایر دوره‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های برگزار شده یکی از آیتم‌ها این است که ارزش افزوده در صنایع دستی بالاتر برود، افزود: این امر از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: خوشبختانه با توجه به شعار سال امسال سه شرکت دانش‌بنیان در حال تاسیس در استان است که تخصصی بر روی صنایع دستی مس، چاقو و بسته‌بندی فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که ما همواره بر روی آن تاکید داریم بسته‌بندی فاخر است تا بتوانیم در حوزه صادرات قدم‌های موثری برداریم، عنوان کرد: امسال با توجه به شعار سال تمرکز بروی به نتیجه رساند این سه شرکت دانش‌بنیان خواهد بود.

ارجمند خاطر‌نشان کرد: با تعاملی که با صنعتگران و گمرک وجود داشت سال گذشته یک میلیون و ۵۷۸ هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان انجام شد که بیشترین آن مختص مس، ملیه، چاقو و بخشی مربوط به انگشتر بود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از صادرات صنایع دستی زنجان همچون مانند مس، چاقو، انگشتر از مبادی گمرک انجام شده است و بخش قابل توجهی نیز چمدانی صادر شده است، تصریح کرد: کشور‌های اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمارات، عمان، کویت، عراق و ارمنستان از جمله کشور‌های هدف صادراتی استان زنجان هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر