logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۶۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت/

آغاز فصل جدید مبارزات شیعیان در آذربایجان

آغاز-فصل-جدید-مبارزات-شیعیان-در-آذربایجان
امروز حضور و نفوذ فرهنگی اسرائیل و ایالات‌متحده آمریکا در منطقه استراتژیک جمهوری آذربایجان فصل جدیدی از مبارزات شیعیان را در این منطقه رقم‌زده است.

به گزارش موج رسا; تاریخ پرافتخار شیعه روایتگر ازخودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های پیروان آن در برابر ظلم و جورهای بسیاری است که در اعصار گوناگون و توسط ظالمان و سردمداران حکومت‌های مختلف بر پیکره این مذهب اصیل روا داشته شده.

زندانی نمودن امامان به عنوان پیشوایان اصلی و راستین مردم و شیعیان زمان خود ، نقطه اوج ظلم حکومت‌های جباری است که در تاریخ نام آنان همراه با ننگ دائمی ناشی از این اقدام همراه گشته است.

در این میان اگرچه یاران و کارگزاران ائمه و مبلغین شیعی نیز از این ناملایمت رنج بسیار دیده‌اند اما با صبر و استقامت خود نهایتاً سستی و ناپایداری جریان باطل را به‌خوبی نمایان کرده و به فضل الهی  باعث اعتلای بیش‌ازپیش عزت شیعه در دنیا شده‌اند شیعیان جمهوری آذربایجان در دوره‌های مختلف تاریخی، در برابر جریان‌های تضعیف‌کننده، اعتقادات مذهبی خود را حفظ نموده‌اند.

یکی از این جریان‌ها نفوذ و تأثیر «امپراتوری عثمانی» بود که به منزله مدافع مذهب تسنن در برخی دوره‌ها به شکل جنگ‌های مسلحانه رودر روی شیعیان ایران و سرزمین کنونی جمهوری آذربایجان قرار می‌گرفت.

جریان دوم حاکمیت «امپراتوری تزار روسیه» بود که پس از جدا شدن آذربایجان از ایران در پی گسترش و تسلط دین مسیحیت در این دیار نفوذ کرد.

جریان سوم که ماهیت ضد دینی داشت، تسلط «ایدئولوژی کمونیسم» در آذربایجان بود که در پی استحاله کامل و همه‌جانبه اقوام ساکن در آذربایجان برآمد اما شیعیان آذربایجان از دیرباز به حفظ شعائر مذهبی اهتمام داشته و در برابر هجمه‌های مختلف مقاومت نشان داده‌اند.

امروز اما حضور و نفوذ فرهنگی اسرائیل و ایالات‌متحده آمریکا در منطقه استراتژیک جمهوری آذربایجان فصل جدیدی از مبارزات شیعیان را در این منطقه رقم‌زده است.

«جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان ازجمله گروهایی است در سالیان اخیر باهدف  حرکت بر اساس ارزش‌های الهی و مبارزه با ظالم و ایستادن در کنار مظلوم تشکیل‌شده است.

رهبر این جنبش حجت‌الاسلام طالع باقرزاده است که در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ در یک مجلس عزاداری حسینی در آستانه اربعین در روستای نارداران در حومه باکو به همراه ۱۷ تن از عزاداران حسینی و فعالان جنبش اتحاد مسلمانان دستگیر و سپس به ۲۰ سال زندان محکوم و طی این سال‌ها تحت شدیدترین فشارها قرارگرفته است.

در روزهای اخیر حجت‌الاسلام طالع باقرزاده و عباس حسین، از فعالان این جنبش در اعتراض به شکنجه‌های روحی و جسمی خود و به دلیل توهین مکرر بازجویان به الله جل جلاله و مقدسات اسلامی اعتصاب غذای نامحدودی را در زندان قوبوستان باکو آغاز کرده‌اند.

دانشجویان بسیجی ضمن محکوم نمودن اقدام غیرانسانی دولت مذکور اعلام مراتب اعتراض خود به دولت آذربایجان را از دستگاه دیپلماسی کشور تقاضا می‌کنند تا با موضع‌گیری رسمی در این خصوص، هرچه سریع‌تر مقدمات آزادی این عزیزان فراهم شود.

در پایان سران حکومت آذربایجان بدانند که خانه عنکبوت رژیم اشغالگر اسرائیل به فضل‌اللهی به دست مجاهدان اسلامی فتح خواهد شد و اتکا و تمسک به این خانه سست جز تباهی و ویرانی برای حکومتتان ثمره‌ای نخواهد داشت.

امیرحسین محمد (مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان زنجان )

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر