logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۶۹۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

گلخانه‌های استان زنجان هوشمند‌ می‌شوند

گلخانه‌های-استان-زنجان-هوشمند‌-می‌شوند
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان استان گفت: این استان به عنوان پایلوت در اجرای هوشمند‌سازی گلخانه‌های توت‌فرنگی انتخاب شده است و در این راستا اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با سازمان جهاد کشاورزی همکاری خواهد کرد.

مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان به عنوان پایلوت در اجرای هوشمند‌سازی گلخانه‌ها انتخاب شده است و در این راستا اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با سازمان جهاد کشاورزی همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بحث هوشمندسازی بیشتر در راستای تغذیه گلخانه‌ها مطرح است، افزود: تقریبا لیست ۱۰ گلخانه به اداره ارتباطات ارسال شده است تا کارشناسان پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار را توجیه نمایند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۰ گلخانه مذکور تقریبا ۵ هکتار از گلخانه‌های استان که گلخانه توت‌فرنگی هستند را شامل می‌شود و در این طرح نوع کود، میزان کود و کنترل هزینه‌های کودی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه طرح پایلوت بوده و محدودیتی در این راستا وجود ندارد عنوان کرد: استفاده از سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات با هدف پایین آوردن هزینه‌ها و اقتصادی کردن طرح تاثیر گذار خواهد بود.

یوسفی پور با بیان اینکه اگر هوشمند‌سازی گلخانه‌ها بعد از اجرا به نتیجه مثبت برسد قابل تعمیم به سایر گلخانه‌ها خواهد بود گفت: مساحت کل گلخانه‌های استان زنجان، بالغ بر ۳۸.۵ هکتار است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر