logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۶۸۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

کشاورزان برگزیده ملی و استانی استان زنجان معرفی شدند

کشاورزان-برگزیده-ملی-و-استانی-استان-زنجان-معرفی-شدند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جاری ۶۳ نفر از کشاورزان استان زنجان به عنوان کشاورزان برتر استانی شناخته شد و از بین این کشاورزان ۹ نفر نیز در سطح ملی برگزیده شدند.

به گزارش موج رسا; روح‌الله حسنی در مراسم سی و ششمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی و همزمانی آن با میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: در سال جاری ۶۳ نفر از کشاورزان استان زنجان به عنوان کشاورزان برتر استانی شناخته شدند.

وی افزود: ۹ نفر از کشاورزان برگزیده استانی با ارزیابی توسط وزارت جهاد کشاورزی به عنوان برگزیدگان ملی در سطح کشور شناخته شدند و استان زنجان در سومین سال متوالی در سطح کشور درخشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۱۰۰ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد، گفت: سالانه ۳ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در سطح استان تولید می‌شوند و تولیدات در بخش زراعی، باغی و دامی قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ارزش تولیدات کشاورزی استان ۱۸۳ هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد: اگر این رقم را به میزان فعالان این عرصه تقسیم کنیم به طور متوسط هر کشاورز سالانه ۱۸۳ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.

حسنی با اشاره به اینکه تولیدات در بخش کشاورزی ضامن تامین امنیت غذایی است، خاطر‌نشان کرد: استان زنجان علاوه بر اینکه توانسته در تولید برخی محصولات کشاورزی خودکفا شود بلکه بخشی از تولیدات نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود چراکه مازاد تولید وجود دارد با این حال این استان رتبه اول کشوری در سطح تولید زیتون، رتبه دوم سیر، سوم عدس، چهارم لوبیا و فندق را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان به آبیاری نوین تجهیز شده است، گفت: این استان پتانسیل تولید سالانه ۲۷ هزار تن آبزی را دارد که خصوصا در معیشت مردم تاثیر قابل توجهی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در اجرای طرح‌های حدنگاری و رفع تداخلات اراضی پیشرو است، عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها بسیاری از مشکلاتی که بین کشاورزان و دولت وجود دارد حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان موفقیت‌های بسیاری علاوه بر موارد مذکور دارد، خاطر نشان کرد: وجود شرکت‌های خدمات حمایتی برجسته در استان، تولید و فراوری انواع بذر محصولات، ایجاد زنجیره‌های تولید و اجرای کشت پنجره واحد سرمایه‌گذاری است.

حسنی با اشاره به اهم دستاورد‌های این سازمان بیان کرد: ژن چند‌قلوزایی، برگزیدگان ملی در ۳ سال متوالی، بزرگترین زنجیره پروژه بوقلمون، تولید جوجه بوقلمون، اجرای، صدور اولین سند تک‌برگ، ضریب مکانیزاسیون بالاتر نسبت به کشور از جمله این‌ها است.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزان اهتمام بیشتری برای تولید محصول گندم داشته‌اند و رکود مبارزه‌ با آفت سن گندم در استان شکسته شد، خاطر نشان کرد: این امر به دلیل قیمت‌گذاری مناسبی بود که بر روی محصول گندم انجام گرفت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر