logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت کوهنوردی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

دختر ۵ ساله زنجانی به قله الوند صعود کرد/ فعالیت ۶۵ گروه کوهنوردی غیر مجاز در زنجان

دختر-۵-ساله-زنجانی-به-قله-الوند-صعود-کرد-فعالیت-۶۵-گروه-کوهنوردی-غیر-مجاز-در-زنجان
رئیس هیئت کوهنوردی زنجان با بیان اینکه ۱۵ باشگاه رسمی کوهنوردی در استان زنجان فعالیت می‌کند، گفت: ۶۵ گروه کوهنوردی غیرمجاز در استان زنجان فعالیت می‌کند.

ولی مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به صعود عسل پویان دختر ۵ ساله زنجانی به قله ۳۴۸۱ متری الوند، اظهار کرد: این کوهنورد روز ۱۳ خردادماه توانست به قله الوند صعود کند.

وی با بیان اینکه این کوهنورد زنجانی روز ۱۳ خرداد ماه ساعت ۶ صبح صعود به قله را آغاز کرد و توانست ساعت دوازده به قله صعود کند، ادامه داد: این اولین سعود بالای ۳ هزار متر این کوهنورد است.

رئیس هیئت کوهنوردی زنجان با بیان اینکه هیئت کوهنوردی شهرستان زنجان تلاش می‌کند تا سطح باشگاه های کوهنوردی را ارتقا دهد، تصریح کرد: فعالیت گروه‌های کوهنوردی خارج از چهار چوب باشگاه‌ها، از نظر فدراسیون غیرمجاز است و باید حتماً گروه‌های کوهنوردی فعالیت خود را در سطح باشگاه های کوهنوردی و اخذ مجوز از باشگاه‌ها کوهنوردی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که در تلاش هستیم تا گروه‌های کوهنوردی را حمایت کنیم تا به سمت باشگاه‌ها و اخذ مجوز حرکت کنند، عنوان کرد: حمایت از باشگاه‌های کوهنوردی یکی از اولویت‌های هیئت کوهنوردی زنجان است.

مرادخانی با بیان اینکه ۱۵ باشگاه رسمی کوهنوردی در استان زنجان فعالیت می‌کند، ادامه داد: ۶۵ گروه کوهنوردی غیرمجاز در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان گروه‌های کوهنوردی غیرمجاز به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شده‌اند، افزود: توجیه و تشویق گروه‌های کوهنوردی غیر‌مجاز برای فعالیت در سطح باشگاه های کوهنوردی و اخذ مجوز گروه کوهنوردی توسط کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان در حال پیگیری است.

رئیس هیئت کوهنوردی زنجان با بیان اینکه در چند مدت اخیر متاسفانه حوادث گروه های کوهنوردی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به گروه‌های کوهنوردی غیرمجاز توصیه می‌شود مجوزهای لازم را اخذ کنند و در این راستا هیئت کوهنوردی حمایت خود را از آن‌ها جهت اخذ مجوزها انجام خواهد داد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر