logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۶۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

روسیه بازار هدف صادرات فلفل دلمه‌ای استان زنجان است/ سالانه ۴۵۰۰ تن محصول از گلخانه‌های استان زنجان برداشت می‌شود

روسیه-بازار-هدف-صادرات-فلفل-دلمه‌ای-استان-زنجان-است-سالانه-۴۵۰۰-تن-محصول-از-گلخانه‌های-استان-زنجان-برداشت-می‌شود
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: صادرات فلفل تولیدی در گلخانه‌های استان زنجان از طریق گلخانه‌داران استان اصفهان و همدان به روسیه انجام می‌شود.

مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مساحت کل گلخانه‌های استان زنجان، بالغ بر ۳۸.۵ هکتار با تولید سالانه ۴ هزارو ۵۰۰ تن محصول می‌باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان زنجان، صادر می‌شود افزود: بیشترین محصول صادراتی گلخانه‌ای استان شامل فلفل دلمه‌ای است که به کشور روسیه صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه صادرات فلفل تولیدی در گلخانه‌های استان زنجان از طریق گلخانه‌داران استان اصفهان و همدان انجام می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این گلخانه‌داران تولید کننده عمده هستند و تعداد و سطح بالایی دارند صرفه اقتصادی در راستای صادرات محصول وجود دارد، اما در استان زنجان به دلیل اینکه گلخانه‌ها کوچک و میزان تولیدات کم است صادرات مستقیم برای گلخانه‌دار صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان زنجان توت‌فرنگی است، عنوان کرد: این محصول صادرات چندانی ندارد و محصول تولیدی زنجان بیشتر در بازار تهران به فروش و مصرف می‌رسد.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه مجتمع گلخانه‌ای وحدت در سطح ۳۵ هکتار به صورت مدرن شیشه‌ای در حال احداث بوده و برنامه‌ریزی برای صادرات کل محصول است، گفت: امسال فاز اول این گلخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مشابه گلخانه مذکور، گلخانه‌ دیگری نیز در سطح ۶۰ هکتار در شهرستان ابهر در حال احداث است و طبق پیش‌بینی‌ها تولیدات این گلخانه که بالغ بر ۱۶ هزار تن خواهد بود صادرات خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر