logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۶۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۱۳۰۰ نفر از فعالان صنایع دستی استان زنجان بیمه هستند/ سال ۱۴۰۰ سال طلایی برای جذب سهمیه بیمه‌شدگان بود

۱۳۰۰-نفر-از-فعالان-صنایع-دستی-استان-زنجان-بیمه-هستند-سال-۱۴۰۰-سال-طلایی-برای-جذب-سهمیه-بیمه‌شدگان-بود
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان ۱۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعال هستند که از این تعداد یک هزارو ۳۰۰ نفر از محل بیمه حمایتی صنایع دستی، بیمه شده‌اند.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تبریک آغاز هفته صنایع دستی، اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در صنایع دستی است و خوشبختانه در اکثر رشته‌های صنایع دستی هنرمند و صنعت‌گر فعال و کارآزموده وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۵۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است، گفت: چاقو‌سازی، ملیله‌کاری، مس، انگشتر‌سازی، چاروق‌دوزی و قلم‌زنی جزو رشته‌های شاخص در استان محسوب می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز وزیر میراث فرهنگی شعاری برای هفته جهانی صنایع دستی انتخاب کرده‌‌اند، گفت: شعار امسال "صنایع دستی پیشران تولید ملی و اقتصاد هویت بنیان" انتخاب شده و ما نیز تلاش می‌کنیم به این شعار دست یابیم.

وی در خصوص تعداد فعالان صنایع دستی و بیمه‌شدگان این صنعت یادآور شد: در سطح استان ۱۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعال هستند که از این تعداد یک هزارو ۳۰۰ نفر از محل بیمه حمایتی صنایع دستی، بیمه شده‌اند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه هر ساله برای هر استان سهمیه مشخصی برای بیمه شدن فعالان تعیین می‌شود، عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ سهمیه استان برای بیمه فعالان صنایع دستی ۳۲۶ نفر بود و بر اساس سهمیه این امر نیز انجام شد‌ و سال گذشته یک سال طلایی به لحاظ جذب سهمیه بیمه فعالان صنایع دستی استان بود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته سهمیه استان برای تعداد بیمه شدگان بسیار پایین‌تر بود، ابراز داشت: البته وزارت میراث فرهنگی در حال اقداماتی است که سهمیه استان‌ها را بالاتر ببرد، با این وجود هنوز سهمیه ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

ارجمند گفت: استان زنجان به لحاظ جمعیت ظرفیت بالایی در تولیدات صنایع دستی و فعالان دارد و جز ۵ استان برتر محسوب می‌شود، با این وجود برای بیمه شدن فعالان این اداره کل تلاش می‌‌کند و امیدواریم که امسال نیز سهمیه بیشتری دریافت کنیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر