logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۶۸۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

فرمایشات رهبر انقلاب در اول فروردین و 14 خرداد، نقشه راه برای شاکله نظام و انقلاب است/ مجامع کفر با اسلام به خیال خود بهانه هنر به معنویت ضربه می‌زنند.

فرمایشات-رهبر-انقلاب-در-اول-فروردین-و-14-خرداد،-نقشه-راه-برای-شاکله-نظام-و-انقلاب-است-مجامع-کفر-با-اسلام-به-خیال-خود-بهانه-هنر-به-معنویت-ضربه-می‌زنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلابگفت: سخنرانی‌های رهبر انقلاب همواره مهم بوده اما ایشان در 2 سخنرانی در طول سال، محورهای اساسی برای حفظ ساختار و شاکله نظام و انقلاب اسلامی و نقشه راه برای مردم به‌ویژه جوانان نشان می‌دهند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه ایرانی‌ها به امام حسین(ع) و امام رضا(ع) ارادت و احترام ویژه‌ای قائل هستند، اظهار داشت: رحمت و هنایت این 2 امام بزرگوار برای ما بیشتر است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند هر کس قبر امام حسین(ع) در کنار رود فرات را زیارت کند مانند این است که خداوند را در مصدر قدرتش زیارت کرده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روایت دیگری از امام کاظم(ع) افزود: ایشان نیز می‌فرمانید هر کس به زیارت امام رضا(ع) برود و یک شب در آنجا بماند مانند این است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.

نماینده ولی در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه عبارت «قَتلَ الله مَن قَتلَکَ بّالاَیدی و الاَلسُن» در زیارتنامه‌های امام حسین(ع) و امام رضا(ع) مشترک است، گفت: در این عبارت می‌گوید خداوند بکُشد قاتلانی که شما را با دست و زبان کُشتند.

وی در خصوص مصداق کُشتن با زبان در تاریخ معاصر با اشاره به حواشی پیرامون جشنواره کَن و فیلم عنکبوت مقدس اظهار داشت: امروز مجامع کفر با ایران، ایمان و اسلام به بهانه هنر، فیلم و سینما حرفی می‌زنند تا به معنویت ضربه بزنند و به خیال خود کنایه زده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فردی به حضور امام رضا(ع) رسید و گفت چرا ولایتعهدی مامون را پذیرفتی؟ خاطرنشان کرد: امام(ع) در پاسخ وی فرمودند قرار گرفتن در زیر بلیط کافر، بدتر از قرار گرفتن در زیر بلیط فردی است که حداقل ادعای مسلمانی می‌کند.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند حضرت یوسف(ع) بعد از سال‌ها زندانی و اثبات بی‌گناهی‌اش به عزیز مصر که کافر است، پیشنهاد می‌دهد که او را وزیر اقتصاد قرار دهد تا مردم را از قحطی نجات دهد در حالی که مامون حداقل در ظاهر مسلمان است ضمن اینکه من ولایتعهدی را با ظلم، قبول کرده‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت امام رضا(ع) که عید بزرگی است، گفت: کسانی که توانایی دارند، احسان به نیت امام رضا(ع) را فراموش نکنند.

وی با اشاره به 20 خرداد، سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی اظهار داشت: شهادت چند عالِم بزرگوار در زیر شکنجه‌ها به مسیر پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بخشید که یکی از آن‌ها آیت‌الله شهیدی بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 22 خرداد، سالروز فرمان حضرت امام(ره) برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این فرمان امام خمینی(ره) در آن روزها، اقدام زیربنایی برای حفظ ساختار عرصه‌های انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی(ره) گفت: سخنرانی‌های رهبر انقلاب همواره مهم بوده اما ایشان در 2 سخنرانی در طول سال، محورهای اساسی برای حفظ ساختار و شاکله نظام و انقلاب اسلامی و نقشه راه برای مردم به‌ویژه جوانان نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از این سخنرانی‌ها در اول فروردین هر سال و دیگری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: هر کس خود را ولایتمدار می‌بیند به اندازه ظرفیت خود، مخاطب این فرمایشات رهبر انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب که شامل نکات کلیدی و ضروری است باید مورد مباحثه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند نرم‌افزار انقلاب اسلامی ایران در گام دوم بدون مبالغه، شخصیت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه امام راحل، شخصیتی خودساخته بود، افزود: رهبر معظم انقلاب در روزی که توسط مجلس خبرگان ب عنوان رهبر انتخاب شدند 38 سال تربیت‌شده مکتب سیاسی و فقهی امام راحل بودند و هیچ کس به اندازه ایشان نسبت به شخصیت و خط عملکرد امام و نظام، شناخت ندارد و هیچ کس هم به اندازه ایشان در این مسیر وفادار نمانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر انقلاب، ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل را تشریح کردند، گفت: آنجایی که ایشان فرمودند مردم، عظمت امام راحل را نمی‌دانند و امام را با اَمثال حقیر مقایسه می‌کنند در حالی که فاصله نجومی است، این جمله رهبر انقلاب برای همیشه به‌صورت برجسته در تاریخ خواهد ماند و اوج تواضع ایشان را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر فردی که فروتنانه برخورد کند، خداوند او را بزرگ می‌کند و رهبر انقلاب نیز اینگونه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر انقلاب، هشدارهایی نسبت به توطئه دشمنان دادند، بیان کرد: یکی از این هشدارها این بود که دشمن در پی ناامید کردن مردم، بزرگنمایی ضعف‌ها و سیاهنمایی موفقیت‌های نظام در طول بیش از 43 سال گذشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گرانی‌ها مختص ایران نیست، ابراز کرد: قیمت گندم در دنیا نیز افزایش یافته هرچند بی‌انصافی‌ها و احتکار کالا صحیح نیست و نظارت‌ها بر بازار نیز دقیق و کامل نیست اما شرایط دنیا را نیز باید ببینیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه تلاش دشمن برای سیاهنمایی جهاد تبیین، فرمان رهبر انقلاب در این زمینه برای صاحبان فکر، قلم و اندیشه است.

وی با گرامیداشت هفته محیط زیست افزود: ما با رفتارهای خود به محیط زیست ظلم می‌کنیم در حالی که حافظان محیط زیست به عنوان سربازان گمنام این حوزه از جان خود مایه می‌گذارند همانطور که 2 محیط‌بان زنجانی در سال گذشته جان خود را در این مسیر فدا کرده و به شهادت رسیدند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر