logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۶۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای حفاظت محیط زیست استان زنجان مطرح شد؛

سازمان حفاظت محیط زیست 150 نفر شهید تقدیم نظام کرده است/ تغییر اقلیم سبب خشم اکولوژیک شده است

سازمان-حفاظت-محیط-زیست-150-نفر-شهید-تقدیم-نظام-کرده-است-تغییر-اقلیم-سبب-خشم-اکولوژیک-شده-است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکنون 150 شهید در راه نگهداری از این امانت بزرگ به ملت ایران تقدیم کرده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا یافتیان، ظهر امروز در اولین نشست شورای حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار داشت: سیاست‌های کلی حفاظت محیط زیست در سال 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده که نیاز به تبیین و آگاهی به‌ویژه در بین مسئولان و مدیران دارد تا بتوانند وظایف خود را در راستای اهداف و سیاست‌های مذکور انجام دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته محیط زیست و نامگذاری 15 خرداد به عنوان روز جهانی محیط زیست خاطرنشان کرد: هماهنگی بین سیاستمداران و مسئولان و تعاونی عمل کردن در مسیر اهداف زیست‌محیطی کشور که در سیاست‌های کلی دیده شده، مهم بوده و مکلف به اجرای آن هستیم.

یافتیان با بیان اینکه یکی از روزهای هفته محیط زیست با سالروز ولادت امام رضا(ع) همزمان شده که جایگاه ویژه‌ای در بین دوستداران محیط زیست دارد، افزود: سال گذشته 2 نفر از محیط‌بانان در زنجان به شهادت رسیدند و 2 شهید نیز طی هفته گذشته در استان فارس به نظام جمهوری اسلامی و پیشگاه مقدس امام زمان(عج) اهدا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکنون 150 شهید در راه نگهداری از این امانت بزرگ به ملت ایران تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه مساله محیط زیست را جدی‌تر از آنچه که در ذهن است باید در نظر بگیریم، اظهار داشت: مساله استان زنجان در محیط زیست نسبت به استان‌های دیگر جدی‌تر هستیم و شرایط استان زنجان نیز مطلوب است.

یافتیان خاطرنشان کرد: اجرای سند برنامه ارتقای محیط زیست، نیاز به انجام وظایف مسئولان و استفاده از خرد جمعی دارد.

امجد باقری، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز با اشاره به سند برنامه ارتقای حفاظت محیط زیست گفت: راهبردهایی در این سند مشخص شده که پیگیری برنامه‌های بالادستی است.

وی اظهار داشت: در راهبردها به حوزه آموزش تاکید شده و ارتقای دانش و مهارت سیاستگذاران هم نیاز بوده که نقش مهمی در این حوزه به سازمان برنامه و بودجه داده شده است.

باقری با بیان اینکه پویش‌های محلی در این سند مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حوزه کودک و نوجوان نیز تکالیفی بر عهده آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته شده و به آموزش این نسل توجه شده که برای آینده می‌تواند موثر باشد.

رویا کرمی، سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز گفت: طبق تحقیقات صورت‌گرفته، تغییر باعث 14 درصد اختلال اقتصادی و 11 درصد اختلال اجتماعی در کشاورزان شده است.

وی اظهار داشت: این اختلال باعث خشم اکولوژیک شده و سبب شده تا کشاورزان به سراغ رفتارهای ناسازگار بروند تا بتوانند عملکرد قبلی خود را بازگردانند و مشکل را حل کنند.

کرمی با بیان اینکه آنچه که می‌تواند این خشم را کنترل کند به ارزش‌هایی برمی‌گردد که در ذهن افراد است، خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که مالک طبیعت هستند اما برخی دیگر فکر می‌کنند که طبیعت نیز مانند انسان‌ها نیاز به زیست دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه کشاورز برای کشت محصول و تامین سفره زندگی خود باید از زمین استفاده کند، گفت: بر روی ارزش‌ها باید کار شود چرا که این کار، خشم را کنترل می‌کند و کشاورزان کمتر به سراغ رفتارهای ناسازگار می‌روند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر