logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۶۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مقدم داشتن منافع اجتماعی به منافع فردی از دوران ابتدایی باید آموزش داده شود/ راهکار حل مشکلات جدید، استفاده از تکنولوژی است

مقدم-داشتن-منافع-اجتماعی-به-منافع-فردی-از-دوران-ابتدایی-باید-آموزش-داده-شود-راهکار-حل-مشکلات-جدید،-استفاده-از-تکنولوژی-است
استاندار زنجان با بیان اینکه حجم زیادی از کارها در حوزه آگاهی‌دهی باید از دوران ابتدایی آغاز شود، گفت: این نکته مهم از بچگی باید آموزش داده شود که منافع اجتماعی، مقدم بر منافع فردی است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، ظهر امروز در اولین نشست شورای حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه 2 موضوع مثبت و قابل تامل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود، اظهار داشت: موضوع اول، تولید انرژی پایدار به‌صورت نمادین است که اداره کل خودش دستگاهی مستقر کرده و انرژی پایدار تولید می‌کند.

وی با اشاره به تقویت serverها و برقراری ارتباطات بین دستگاه‌ها بدون استفاده از کاغذ به عنوان موضوع دوم خاطرنشان کرد: این‌ها نکات کوچک اما مثبت و قابل تاملی هستند و امیدواریم بتوانیم استفاده از کاغذ در ارتباطات اداری را کاهش دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه به موضوع محیط زیست باید نگاه مثبت داشته باشیم، گفت: وظیفه مسئولان این است که قبل از اینکه تنش‌ها به سمت مردم کشیده شود، خود مسئولان تنش‌ها را احساس کرده و به دنبال تدبیر باشند و سپس مردم را نسبت به تنش مذکور آگاه کنند.

وی با بیان اینکه آب، اولین مخاطره استان و کشور است، اظهار داشت: دولت به‌طور خاص در این زمینه و در رابطه با استحصال و تنظیم حق‌آبه‌ها ورود کرده و 23 هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری به این امر تخصیص یافته است.

افشارچی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای استحصال و مدیریت آب مدون شده است، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو هفته گذشته سفری به استان زنجان داشتند که تکمیل شبکه فاضلاب استان و استفاده از پساب در صنعت، جزء مصوبات این سفر بود.

استاندار زنجان ابراز کرد: علی‌رغم اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی داریم اما با مدیریت بهینه استحصال و بازگردانی پساب به چرخه مصرف، اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه همه در استفاده از منابع، منافع شخصی را در نظر گرفته و منافع اجتماعی را مد نظر قرار نمی‌دهند، گفت: آگاهی‌دهی به مردم بسیار مهم است چرا که استفاده از منابع آبی در دراز مدت ممکن است به ضرر همه ما تمام شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: کاهش جزئی مصرف در حوزه انرژی سبب کاهش مصرف انرژی نیروگاه‌ها و تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود و به شرایط آب‌وهوایی نیز تاثیر می‌گذارد ضمن اینکه منابع زیرزمینی نیز برای استفاده آیندگان ذخیره می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی‌دهی به مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: حجم زیادی از کارها در حوزه آگاهی‌دهی را از نسل دارای سنین پایین و از مدارس باید آغاز کنیم.

افشارچی افزود: در این زمینه باید به مدارس ابتدایی ورود شود و صداوسیما نیز نقش مهمی دارد تا این نکته مهم از بچگی، یاد داده شود که منافع اجتماعی، مقدم بر منافع فردی است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه آموزش، مساله بسیار مهمی است، گفت: حدود 57 هزار مگاوات تولید انرژی برق در کشور داریم و 19 هزار مگاوات کمبود داشتیم که بعد از استقرار دولت سیزدهم 4500 مگاوات به شبکه وارد شده و حدود 14 هزار مگاوات کمبود انرژی در پیک مصرف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سطح کشور برنامه‌ریزی شده تا با رعایت مردم اتفاق غیرعادی مانند سال گذشته در قطعی برق نداشته باشیم، اظهار داشت: 53 درصد مصرف برق در حوزه صنعت، 18 درصد در بخش کشاورزی و بقیه در حوزه خانگی و ادارات است اما مدیریت خواهیم کرد تا حداقل میزان خاموشی را داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه حجم زیادی از تولید انرژی باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار برود، خاطرنشان کرد: این نکته برای مردم باید روشن شود که خاموش کردن حتی یک لامپ چه تاثیری در حال و آینده ما دارد و هیچ چیز در این زمینه به اندازه آموزش در دوره‌های پایه، تاثیرگذار نخواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نکته بعدی، تنظیم‌گری است، گفت: تعادلی بین توسعه و محیط ریست باید داشته باشیم و ورود محیط زیست در صدور مجوزها مساله مهمی است.

وی با بیان اینکه در حوزه تنظیم‌گری به دنبال یک روال یکسان و یکنواخت هستیم، تاکید کرد: اگر کسی مجوز می‌گیرد، تمام افراد مشابه آن متقاضی هم باید بتوانند همان مجوز را بگیرند و اگر مجوز به کسی داده نمی‌شود نیز باید به هیچ کس داده نشود و اینطور نباشد که لابی‌گری اتفاق بیفتد.

افشارچی با تاکید بر اینکه اعتدال و یکنواختی در توسعه باید مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی، استفاده از نکتولوژی است.

وی تصریح کرد: راه حل‌های قدیمی برای مشکلات جدید، جوابگو نیست و مشکلات جدید با راه حل‌های جدید مبتنی بر تکنولوژی به راحتی قابل حل است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر