logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۶۷۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست بهریستی استان زنجان:

توانمند سازی بانوان از اولویت‌های اصلی بهزیستی استان زنجان است

توانمند-سازی-بانوان-از-اولویت‌های-اصلی-بهزیستی-استان-زنجان-است
سرپرست بهریستی استان زنجان با اشاره به اینکه توانمند سازی بانوان از اولویت‌های اصلی بهزیستی استان زنجان است گفت: هدف ما در اداره کل بهزیستی ارائه خدمات کیفی به بانوان است تا بتوانیم بانوان استان را در حوزه‌های مختلف توانمند کنیم.

به گزارش موج رسا; محمد تقی فتحی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز دختر، اظهار کرد: دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه به تمامی دختران استان زنجان تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و توصیه‌های اسلام برای تکریم بانوان، ابراز کرد: در صلوات خاصه حضرت زهرا(س) این صلوات با نام یک زن آغاز می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با اشاره به حدیث کسا تصریح کرد: در حدیث کسا وقتی جبرئیل از خداوند سوال می‌کند این‌ها کیستند در معرفی خداوند محور معرفی حضرت فاطمه (س) است.

وی با بیان اینکه محور و ستون خیمه خانه، زن است، عنوان کرد: از دوران کودکی به یاد داریم که اگر مادر در خانه نباشد انگار کسی در خانه نیست و بانوان باید نقش تعادل بخشی را در خانه اجرا کنند.

فتحی با اشاره به تلاش های اداره کل بهزیستی استان زنجان برای جلوگیری از آسیب دیدن دختران و بانوان در جامعه، خاطرنشان کرد: شاید اگر یک مرد در جامعه آسیب ببیند تصری این آسیب به سایر افراد کمتر باشد.

سلیمانی حسینی سرپرست بهریستی استان زنجان در ادامه این مراسم با بیان اینکه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در جامعه است، ادامه داد: اداره کل بهزیستی در تمامی سطوح به دختران و بانوان خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به مهمترین خدمات ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی استان زنجان به بانوان و دختران، ابراز کرد: آگاه سازی و آموزش مهارت های زندگی و آموزش‌های قبل از ازدواج به عموم دختران و بانوان در مدارس دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

سرپرست بهریستی استان زنجان با اشاره به آموزش‌های عمومی اداره کل بهزیستی به بانوان و دختران، عنوان کرد: اگر مشکلی پیش آید و دختران استان زنجان در معرض آسیب قرار بگیرند هادیان سلامت اداره کل بهزیستی این بانوان را ساماندهی کرده و خدمات مددکاری، روانشناختی، مشاوره ای و حقوقی به این بانوان ارائه می شود تا دچار آسیب کمتری شوند.

وی با بیان اینکه اگر دختران و یا بانوان آسیب ببینند از طریق اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری به این افراد خدمات ارائه می‌شود، عنوان کرد: بهزیستی تمام قد از بانوان حمایت می کند و تمامی تلاش ما این است که کرامت و عزت نفسی که باید بانوان به آن برسند زمینه سازی این تشرف را انجام دهیم.

حسینی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا هستند، ادامه داد: مادران عمود خیمه خانواده‌ها هستند خانواده موثرترین نهاد در شکل گیری جوامع بشری است.

وی بیان کرد: هدف ما در اداره کل بهزیستی ارائه خدمات کیفی به بانوان است تا بتوانیم بانوان استان را در حوزه‌های مختلف توانمند کنیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر