logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۶۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

ویلاسازی در اطراف سد تهم نگران‌ کننده است

ویلاسازی-در-اطراف-سد-تهم-نگران‌-کننده-است
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه آب سد تهم هیچ‌گونه آلودگی ندارد، گفت: کاهش آب سد، ویلاسازی در اطراف سد و همچنین احتمال فعال شدن معادن در بالادست سد جزو بزرگترین نگرانی‌هاست.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا; با اشاره به اینکه بخشی از فنس‌های اطراف سد تهم به سرقت رفته است و این نگرانی را از بابت آلودگی آب سد ایجاد کرده است، اظهار داشت: اگر فنس‌ هم نباشد، اگر فردی قصد آلودگی آب سد را داشته باشد می‌تواند چندین کیلومتر بالاتر رفته و از مکانی که فنسی وجود ندارد این اقدام را انجام دهد، پس نمی‌توان ادعا کرد در محل‌هایی که فنس به سرقت رفته امکان آلودگی آب سد تهم وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنها در بخشی‌هایی از اطراف سد حصار کشی انجام شده است افزود: در سطح کشور هیچ سدی که تامین کننده آب شرب باشد به طور کامل حصار کشی نشده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در بحث آلودگی آب منطقه‌ای ماهیانه پایش‌های لازم را در خصوص پارامتر‌های کیفی آب انجام می‌دهد، شرکت آب و فاضلاب نیز روزانه پایش‌ها را انجام می‌دهد بنابراین طبق همین پایش‌ها آب سد تهم هیچ مشکلی به لحاظ آلودگي ندارد.

وی تصریح کرد: آب رها سازی شده سد تهم، ۴ کیلومتر مسیر طی می‌کند و سپس تحویل آب و فاضلاب داده می‌شود؛ بنابراین هیچ گونه مشکلی به لحاظ کیفیت و آلودگی در آب سد تهم وجود ندارد.

افشاری با اشاره به اینکه کم شدن آب سد و فعال شدن احتمالی معادن بالا دست سد تهم به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی‌ها مطرح هستند گفت: با اینکه چندین معدن شدیدا پیگیر هستند اما شرکت آب منطقه‌ای با این موضوع مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه ویلا‌سازی در اطراف سد تهم نیز به یکی دیگر از نگرانی‌ها تبدیل شده است، ادامه داد: چند مورد ویلا که در حریم سد تهم ساخته شده بود تخریب شده‌ و چندین مورد نیز در حال پیگیری برای تخریب است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان ابراز داشت: متولی ویلاهایی که در بالا دست سد ساخته می‌شوند با سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی است و باید با این‌ها برخورد شود تا ویلاسازی به یک اپیدمی در این منطقه تبدیل نشود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر