logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۶۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
حجت‌الاسلام عالی:

امام خمینی(ره) شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد

امام-خمینی(ره)-شیعه-را-از-ولایت-فردی-به-ولایت-اجتماعی-ارتقا-داد
حجت‌الاسلام مسعود عالی گفت: بزرگترین هنر امام خمینی(ره) این بود که شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد و به آخرین مرحله قبل از ظهور امام زمان(عج) رساند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مسعود عالی، استاد برجسته حوزه و دانشگاه، شامگاه شنبه (14 خرداد) در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله اراکی که 70 سال با امام خمینی(ره) رفیق بود، می‌گفت آقا روح‌الله سر تا پا ایمان است و اگر در رزو عاشورا حضور داشت، شهدای کربلا 73 نفر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی که ایشان هم از اوایل جوانی با امام خمینی(ره) رفیق بود، می‌گفت: بعد از معصومین(ع) شخصیتی باعظمت‌تر از امام خمینی(ره) را ندیده‌ام.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه بزرگترین کار امام(ره) و هنری که به خرج داد این بود که شیعه را به آخرین مرحله قبل از ظهور امام زمان(عج) رساند، تصریح کرد: مسیر غیبت تا ظهور، مراحلی دارد که به تناسب آن باید وظایف خود را شناخته و به آن عمل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز در آخرین مرحله قبل از ظهور قرار داریم که شیعه از ولایت فردی به ولایت اجتماعی رسیده است.

وی با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ بیش از هزار سال، ولایت فردی داشته اما علی‌رغم تمام ارادت‌ها امام زمان(عج) نیامده و ظهور نکرده است، گفت: شیعه قبل از ظهور امام زمان(عج) حتما باید به ولایت اجتماعی برسد.

حجت‌الاسلام عالی اظهار داشت: شیعه در طول تاریخ، ابراز ارادت‌ها را طی کرده اما ولی جامعه، کفر و طاغوت بوده است همانطور که قبل از پیروزی انقلاب نیز شیعیان بودند و ابراز ارادت هم می کردند اما در راس حکومت، ولایت اجتماعی و سرپرستی جامعه با فاسق و فاجر بود.

وی تاکید کرد: شیعه در آن زمان نیز ابراز ارادت می‌کرد اما ولایت اجتماعی با کفر بود و منافع کشور را برای آمریکا می‌برد همانطور که امروز عربستان به عنوان گاو شیرده این نقش را ایفا می‌کند.

*‌ حاکمیت امام زمان(عج) مقیاس جهانی دارد

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ولایت اجتماعی چنین است که شیعه قبل از ظهور باید به جایی برسد که علاوه بر ولایت فردی، ولایت اجتماعی هم داشته باشد چون امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورند که حاکمیت و ولایت، مقیاس جهانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شیعه قبل از آمدن امام زمان(عج) باید یک دور ولایت اجتماعی را در جامعه‌ای که محور آن ولی‌الله است با نایب ایشان تمرین کند، گفت: شیعه باید چنین جامعه‌ای را تمرین کند تا برای ظهور آمادگی پیدا کند.

حجت‌الاسلام عالی ابراز کرد: دوران ظهور، دوران عقلانیت، معنویت، عدالت، امنیت و قانون است که سخت بوده و تحمل می‌خواهد چرا که قرار نیست امام زمان(عج) جامعه را با هوای نفس مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه قانون عادلانه الهی در زمان ظهور، حاکم است و قرار نیست کسی قانون را دور بزند، افزود: صحبت کردن از عدالت، خوب است اما در زمان اجرا، سخت است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام زمان(عج) وقتی تشریف می آورد که تمرین جامعه و حکومت ولایی، یک دور اتفاق افتاده باشد و شیعه به عنوان حلقه اول یاران بتواند مدیر و فرمانده، تربیت کرده و در اختیار ایشان قرار دهد.

*‌ امام زمان(عج) نیازمند مدیر کارآزموده برای حاکمیت جهانی است

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) برای حاکمیت جهانی، مدیر کارآزموده می‌خواهد که نیازمند یک دور تمرین است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی هرچه ارادت به امام زمان(عج) ابراز می‌شد، مدیر و فرمانده لایق، کارآزموده و کاربلد تربیت نمی‌شد.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه اگر تمرین صورت بگیرد، مدیر کاربلد نیز تربیت می‌شود، ابراز کرد: البته بعضی‌ها هم در اثر قدرت و ثروت، خراب می‌شوند و به سمت دشمن می‌روند که این امر فقط مختص زمان ما نیست و در زمان ائمه معصوم(ع) نیز وجود داشته است.

*‌ وجود مدیران ناکارآمد مختص امروز نیست و در زمان ائمه(ع) نیز بود

سخنران مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 در زنجان خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از مدیرانی که در زمان ائمه(ع) تربیت آن‌ها خراب شد، استاندار بصره در زمان امام علی(ع) بود که اختلاس کرد در حالی که شاگرد خصوصی امیرالمومنین(ع) بود که امام پس از شنیدن این خبر بر روی منبر، بلند گریه کردند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر هم همانگونه است و برخی مدیران، بد درمی‌آیند اما جفا است که بعضی‌ها چشم‌ها را ببندند و بگویدن همه مدیرها دزد هستند چرا که مدیران پاکدست و جهادی هم حضور دارند ماند وزیر کشور (دکتر احمد وحیدی) که پس از حادثه متروپل آبادان به آن شهر رفت و چندین شبانه‌روز نخوابید و یا فرماندهان مثل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از فرماندهان کارآزموده بود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بزرگترین هنر امام خمینی(ره) این بود که شیعه را از مرحله ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد تا برای رسیدن به مرحله ظهور، پرچم بلند کنند و با کسی که شبیه‌ترین فرد به امام زمان(عج) است و ما به آن ولی فقیه می‌گوییم این مسیر را تمرین کنند.

وی با بیان اینکه هنر امام راحل این بود که ولی‌الله، محور قرار گرفت، اظهار داشت: مسیر، درست است و امام راحل این مسیر را از همان 15 خرداد 1342 می‌دانست.

حجت‌الاسلام عالی خاطرنشان کرد: پرچم اهل بیت و ائمه(ع) در هیچ کشوری غیر از ایران، بلند نیست و این کار بسیار بزرگ و سختی است.

*‌ هجمه و فشار وارده به ایران به هیچ کشوری وارد نشده است

وی با بیان اینکه دشمن از همان روز اول پیروزی به خوبی فهمید که انقلاب اسلامی ایران، انقلاب قومی، قبیله‌ای، منطقه‌ای و نژادی نیست و ظرفیت آن محدود به ایران نبوده و جهانی است و گفتمان آن به همه جا می‌رود، افزود: به همین دلیل در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستادند.

سخنران مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 در زنجان با بیان اینکه فشار، حمله و هجمه‌هایی که در طول بیش از 43 سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران وارد شده به هیچ کشوری نشده است، گفت: انواع جنگ‌ها مانند جنگ نظامی جهانی تمام‌عیار، انواع فتنه‌ها، تحریم‌های فلج‌کننده، جنگ فرهنگی، جنگ روانی و سیاه‌نمایی‌ها را علیه کشورمان انجام داده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که فقط یک مورد از فتنه‌های ما را در کشورهایی که انقلاب رنگی داشتند، اِعمال کردند آن انقلاب‌ها از هم پاشیدند.

*‌ هدف دشمن از سیاه‌نمایی‌ها ناامیدی مردم به آینده و پشیمانی از گذشته است

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به سیاه‌نمایی در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف گفت: هدف دشمن، ناامیدی به آینده و پشیمانی نسبت به گذشته است که مشکلات را چندین برابر بزرگتر نشان می‌دهند تا دستاوردها را نبینیم.

وی با بیان اینکه این ذهنیت را ایجاد کرده‌اند که مردم از انقلاب برگشته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و یا برگزاری دسته‌جمعی سرود «سلام فرمانده» باید پرسید که آیا مردم از انقلاب برگشته‌اند و انقلاب از دست رفته است؟!

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه پرچمی که امام خمینی(ره) بلند کرده، دیر یا زود به دست حضرت ولی‌عصر(عج) می‌رسد، اظهار داشت: آمار سالانه زائران مشهد مقدس چند برابر آماز زائران مکه و مدینه است و آمار حضور در مراسم معنوی و اعتکاف را هم به این‌ها اضافه کنید در حالی که این‌ها کفار نیستند پس سیاه‌نمایی دشمن خیلی شدید است.

*‌ ملت ایران در برابر سیاه‌نمایی‌ها رویین‌تن شده‌اند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) گفت: ایشان فرمودند که قبل از ظهور، پرچمی از ایران (کنایه از حکومت ایران) بلند می‌شود که زمینه‌ساز ظهور است و کشته‌شدگان پای آن پرچم، شهید هستند.

وی با بیان اینکه ایشان در ادامه فرمودند آن پرچمِ زمینه‌سازِ ظهور که از ایران بلند می‌شود را به دست کسی نمی‌دهند مگر صاحب آن، افزود: این همان پرچمی است که امام خمینی(ره) بلند کرد.

حجت‌الاسلام عالی تاکید کرد: مسیری که امام خمینی(ره) آغاز کرده را ادامه می‌دهیم و مردم ایران، هزار سال است که پای دین خدا مانده‌اند و توجهی به پارازیت‌ها و سیاه‌نمایی‌ها نمی‌کنند و در واقع رویین‌تَن شده‌اند.

سخنران مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد 1342 در زنجان با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی بر سر کار آمده اما زمان می‌برد که خرابی‌ها و ویرانی‌ها را جمع کند، گفت: دولت سیزدهم توانست بیماری کرونا را جمع کند و در جراحی اقتصادی نیز با عنایت خداوند، موفق خواهد شد تا بتواند آثار و نتایج آن را به مردم برساند تا از فشاری که بر آن‌ها وارد شده، نجات یابند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر