logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۶۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل سازمان حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

علت افزایش بخشی از هزینه‌های حج تمتع ۱۴۰۱ چیست؟/ زائران باید ۷ تا ۱۰ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند

علت-افزایش-بخشی-از-هزینه‌های-حج-تمتع-۱۴۰۱-چیست؟-زائران-باید-۷-تا-۱۰-میلیون-تومان-دیگر-پرداخت-کنند
مدیر کل سازمان حج و زیارت استان زنجان در تشریح جزئیات علت افزایش بخشی از هزینه‌های حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: این افزایش به دلیل ارائه خدمات مشاعر به زائران از طرف عربستان تحمیل شده است.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص افزایش ناگهانی هزینه اعزام زائران به حج تمتع اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه ای که عربستان ابتدای ثبت نام انجام داده بود فرایند تعیین قیمتی انجام و ثبت نام آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش شدید قیمت خدمات مشاعر از طرف عربستان بودیم، افزود: خدمات مشاعر شامل خدماتی است که در ایام تشریق، که زائر در آن فضا قرار می‌گیرد از زائر از طرف عربستان مطالبه می‌شود.

مدیر‌کل سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت: عربستان هزینه خدمات مشاعر را نزدیک ۳۰۰ درصد یعنی تا سه برابر سال‌های گذشته افزایش داد؛ با توجه به اینکه این مبلغ نزدیک ۴ هزار ریال سعودی بود که با پول ایران معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برابری می کرد، یک هزینه تحمیلی سنگین با چنین شرایط اقتصادی به زائر وارد می‌شد.

وی ادامه داد: در نهایت سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت تا مبلغی از این هزینه را تامین کند و بخش اندکی توسط زائر پرداخت شود، با این شرایط مقرر شد تا به جای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان؛ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان با توجه به زمان پرداخت به زائر هزینه اضافه تحمیل شود.

احدی گفت: زائرانی که در سال ۹۹ در یک مرحله پرداخت را انجام داده بودند باید در حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه دیگر پرداخت کنند و زائرانی که در دو مرحله، پرداخت سال ۹۹ را کامل انجام داده بودند نیز باید ۷ میلیون تومان دیگر پرداخت داشته باشند.

وی عنوان کرد: عربستان خدمات مشاعر را منوط به دریافت ویزا کرده است با توجه به اینکه ویزا نیز الکترونیکی از طریق سامانه مسار صادر می‌شود، باید هزینه ویزا توسط خود زائران پرداخت شود تا ویزای وی صادر شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: سازمان حج و زیارت استان زنجان با اطلاع‌رسانی‌هایی که در چند روز گذشته انجام داده اکثر زائران هزینه‌ها را واریز کرده و به صدور روادید اقدام شده است با این وجود روادید و ویزای تعدادی از زائران آماده شده و بقیه زائران نیز در حال انجام است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر