logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۶۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان:

تشکل‌های دانش‌آموزی، بازوی اصلی آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین هستند

تشکل‌های-دانش‌آموزی،-بازوی-اصلی-آموزش-و-پرورش-در-اجرای-سند-تحول-بنیادین-هستند
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان بازوان اصلی آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین هستند چرا که تعلیم و تربیت غیررسمی در حوزه تشکل‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است.

به گزارش موج رسا; حسین میرزایی، عصر امروز در نشست نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اعضای اتحادیه استان زنجان با اشاره به بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصل و اساس تمام برنامه‌های حوزه تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان علی‌رغم تمام کم و کاستی‌ها با استقرار دولت جدید و با ایجاد قرارگاه‌ها تربیتی به دنبال اجرایی کردن سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت استان است.

میرزایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان بازوان اصلی آموزش و پرورش در این راستا هستند چرا که تعلیم و تربیت غیررسمی در حوزه تشکل‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال‌های مختلف در خصوص آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان در اردیبهشت سال جاری در دیدار با معلمان، موضوع جوان و نسل تمدن‌ساز در تراز گام دوم انقلاب را مطرح کرده و مواردی را به‌صورت آشکار برای آموزش و پرورش بیان فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این موارد، آشنایی با هویت ملی و آموختن ایستادگی و مقاومت بود که امیدواریم با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی و ارکان حوزه تعلیم و تربیت بتوانیم در این مسیر موفق شویم.

*‌ تمام تلاش خود در تحقق سیاستگذاری نماینده رهبر انقلاب در اتحادیه را به کار می‌گیریم

مجید حاجی‌حسنی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته طی یک سال گذشته گفت: کنگره 3535 شهید استان زنجان در آبان سال گذشته برگزار شد که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و در راستای برنامه‌های فراگیر، 20 گروه برای همکلاسی آسمانی (شهدا دانش‌آموز) تشکیل شده و یادواره لشکر فرشتگان را نیز با حمایت استانداری زنجان برگزار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف مناسبتی، ملی و مذهبی اظهار داشت: آموزش حفظ قرآن کریم و کلاس‌های تدبر در قرآن و همچنین برنامه «مثبت من» در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین امیدآفرینی در گام دوم را با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی پیگیری می‌کنیم.

حاجی‌حسنی با اشاره به اقدامات خیرخواهانه و پویش‌ها خاطرنشان کرد: اهدای 500 بسته لوازم‌التحریر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اهدای 30 بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان و 300 پُرس غذای گرم در عید سعید غدیر از جمله این اقدامات است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب به مناسبت دهه فجر گفت: 120 مدرسه ثبت‌شده داشتیم که مسئولان مختلف استانی و شهرستانی از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی اتحادیه اظهار داشت: سیاستگذاری کلان از سوی نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه صورت گرفته که تمام توان و تلاش خود را در این حوزه به کار می‌گیریم.

حاجی‌حسنی خاطرنشان کرد: توجه به هویت به‌ویژه هویت قرآنی را پیگیری می‌کنیم و خلاقیت، نوآوری، سرگرمی و لذت حلال، جهاد تبیین و عضویابی هدفمند را هم مد نظر داریم.

*‌ نسل جوان را با تاریخ خود باید آگاه کرد

سالار حدیدی، فارغ‌التحصیل اتحادیه استان زنجان و مشاور استاندار ئ دبیر مجمع مشاوران جوان استان زنجان نیز در این نشست گفت: فعالیت‌ها در اتحادیه را اگر با دید بازتری انجام دهیم، متوجه می‌شویم که در منبع عظیمی از انرژی با ارتباطات خوب قرار داریم که هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ عقیدتی و تربیتی بر ما اثر می‌گذارد لذا قدر حضور در اتحادیه را باید بدانیم.

وی، وجود انسان‌های دغدغه‌مندِ انسان‌محور را یکی از مهمترین ویژگی‌های اتحادیه خواند و اظهار داشت: این افراد می‌دانستند که انسان مانند نخ تسبیه تشکل است لذا زمانی می‌توان تعهد را به تشکل تزریق کرد که تک‌تک افراد را در آن دید و اجازه داد تا محلی از اِعراب برای خود در جمع قائل شوند.

حدید خاطرنشان کرد: کاری تربیتی است که انسان‌هایی را تربیت کند که جرات و جسارت صحبت کردن در برابر همان ساختار را هم داشته باشد و خودشان هم خود را بتوانند مورد نقد قرار دهند.

مشاور استاندار و دبیر مجمع مشاوران جوان استان زنجان گفت: نوع نگاه به جایگاه انسان باید تدوین شود که الگوهای تربیتی مبتنی بر رویکرد عقلانی در تربیت انسان‌ها باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر