logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۶۷۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه بررسی وضعیت منابع آبی استان زنجان مطرح شد؛

کمیسیون اصل ۹۰ به حکمرانی آب ورود کرده است/ اجحاف در حق استان زنجان در حوزه تخصیص آب

-کمیسیون-اصل-۹۰-به-حکمرانی-آب-ورود-کرده-است-اجحاف-در-حق-استان-زنجان-در-حوزه-تخصیص-آب-
استان زنجان با وجودی که دارای آب بسیاری است و چندین رودخانه فصلی و دائمی دارد اما به دلیل عدم مدیریت آب و تخصیص آب تنظیمی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و در حق این استان در اختصاص آب اجحاف شده است.

به گزارش موج رسا; استان زنجان با وجودی که دارای آب بسیاری است و چندین رودخانه فصلی و دائمی است اما به دلیل عدم مدیریت آب و تخصیص آب تنظیمی با مشکلات بسیاری مواجه است و در حق این استان در اختصاص آب اجحاف شده است.

با این حال در راستای بررسی طرح‌ها و پروژه‌های آب و برق وزیر نیرو وارد استان زنجان شد و برای بررسی و ارائه راهکار، شامگاه امروز جلسه‌ای مشترک با حضور نمایندکان استان، استاندار و سایر مسئولان استانی ترتیب داد.

محسن افشارچی در این جلسه اظهار داشت: آب در راس برنامه‌های مهم ما قرار دارد و مدیریت بهینه آب برای ما خیلی مهم است و باید قدر آن دانسته شود.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که با حضور وزیر نیرو نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ افتتاح شد. با این افتتاح بیش از ۶ هزار نیرو مگاوات وارد مدار می‌شود که این اقدامی بی سابقه بود چراکه امروز حداقل ۳۱۰ مگاوات را که به اندازه سه پنجم تولید گذشته بود را وارد مدار کردیم و از امروز که در آستانه پیک گرمای تابستان قرار داریم این اتفاق مهم افتاد.

استاندار زنجان گفت: با حضور وزیر نیرو امیدوار هستیم تصمیمات خوبی برای استان گرفته شود.

حسن شجاعی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در ادامه این جلسه گفت: در حکمرانی آب مشکل داریم و در کمیسیون اصل ۹۰  نگاه ویژه‌ای به این موضوع داریم و بیش از شش ماه بازرسی صورت می‌پذیرد که باید فکر اساسی برای آن انجام داد.

وی افزود: آب یکی از موضوعات اساسی و دغدغه این استان است و پیگیری‌های فراوانی در سطح ملی و کشوری بر روی این موضوع انجام گرفته است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه تصریح کرد: ما از دولت انقلابی و جهادی انتظار تصمیم جهادی، انقلابی و عملیاتی در این زمینه را داریم.

وی عنوان کرد: دیگر کارها از اگر گفتن‌ها گذشته و باید کارهای عملیاتی در زمینه آب انجام شود، همه بررسی‌ها باید قبلا انجام می‌گرفت و در حال حاضر باید تصمیمات مهم، اجرایی و اساسی گرفته شود.

شجاعی گفت: در زمینه آب در حق استان زنجان اجحاف شده است و باید به صورت ویژه چاره‌اندیشی شود و با توجه به این که آب جزء اولویت‌های حیاتی این استان است توقع داریم تصمیمات قاطع گرفته شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در دشت‌های ابهر و خرمدره بحرانی است و از خط قرمز نیز عبور کرده است، گفت: شبکه توزیع آب در استان به شدت فرسوده است و هدر رفت آب در این قسمت زیاد هم است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر