logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۶۷۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار خدابنده در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج‌رسا:

۸۰ درصد گندم مورد نیاز تولید آرد خبازی استان زنجان از شهرستان خدابنده تامین می‌شود

۸۰-درصد-گندم-مورد-نیاز-تولید-آرد-خبازی-استان-زنجان-از-شهرستان-خدابنده-تامین-می‌شود
فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به تولید نیمی از گندم استان در این شهرستان، گفت: علی‌رغم پراکندگی نامناسب بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ درصد مصرف گندم برای تولید آرد خبازی استان توسط شهرستان خدابنده تامین شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه همه ساله شهرستان خدابنده تقریبا نیمی از گندم استان را تولید می‌کند، اظهار داشت: خوشبختانه جهاد کشاورزی با همکاری و همراهی کشاورزان منطقه توانست بذر اصلاح شده را تهیه کرده و در اختیار زارعان قرار دهد که این مسئله خود تاثیر گذار بر میزان تولید خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی کود و سم را تهیه کرد و در اختیار کشاورزان قرار داد، ابراز داشت: کشاورزان شهرستان خدابنده طبق سهمیه و سطح کشتی که وجود داشت اقدام به کشت محصول کرد.

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه برای افزایش میزان تولید محصول کلاس‌های ترویجی و توصیه‌ای لازم در خصوص مصرف کود، سم و ریز‌مغزی‌ها داده شده است، گفت: سطح وسیعی از مزارع گندم این شهرستان علیه سن مادر سمپاشی شد و این روز‌ها در محل‌هایی که تراکم سن پوره وجود دارد با توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به سمپاشی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تنش‌های آبی ایجاد شد و پراکنش آبی در سطح شهرستان در ماه‌های مختلف مناسب نبود، گفت: در صورتی که اگر در طول این روزها بارشی رخ می‌داد این شهرستان می‌توانست ۱۰۰ درصد مصرف گندم مورد نیاز آرد خبازی استان را تامین کند.

تاراسی عنوان کرد: علی‌رغم عدم پراکندگی مناسب بارش‌ها پیش‌بینی این است بیش از ۸۰ درصد مصرف گندم برای تولید آرد خبازی استان توسط شهرستان خدابنده تامین شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر