logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۶۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

کشف ۳۷۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در زنجان/ ۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در زنجان متلاشی شد

کشف-۳۷۷-کیلوگرم-انواع-مواد-مخدر-در-زنجان-۴-باند-تهیه-و-توزیع-مواد-مخدر-در-زنجان-متلاشی-شد
رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان زنجان در دو ماهه ابتدای سال منهدم شده است.

محسن حسین‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کشف انواع مواد مخدر در استان زنجان از تاریخ یک فروردین تا ۲۸ اردیبهشت ماه، اظهار کرد: در این دو ماه بیش از ۳۷۷ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۳۵ نفر قاچاقچی، توزیع کننده مواد مخدر، و خرده فروش مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شده اند، ابراز کرد: ۹۶ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در این راستا توقیف شده است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه تا ۲۸ اردیبهشت ماه بیش از ۴۵۰ مرحله طرح پاکسازی، ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محور های مواصلاتی در استان زنجان اجرا شده است، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای اجرای این طرح ها جمع آوری حدود ۴۰۰ معتاد در سطح استان زنجان و تحویل این معتادان به کمپ‌ها و مراکز درمانی بوده است.

وی با بیان اینکه ۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان زنجان در دو ماهه ابتدای سال منهدم شده است، عنوان کرد: باندهای مواد مخدر اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدری مانند تریاک و هروئین در استان زنجان می کردند که با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر منهدم شده و سرکرده این باندها دستگیر شده‌اند.

حسین خانلو با بیان اینکه سامانه ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت ۲۴ ساعته جهت دریافت اخبار مرتبط با موادمخدر در خدمت شهروندان است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند اخبار خود را در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر از طریق این سامانه با پلیس مواد مخدر در میان بگذارند.

وی افزود: معتاد یک بیمار است و در صورتی که شهروندان با سامانه ۱۲۸ تماس بگیرند و در خصوص معتادان متجاهر گزارشاتی را ارائه دهند، معتادان دستگیر و تحویل کمپ ها و مراکز درمانی خواهند شد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه اگر در خانواده کسی معتادی وجود دارد، می‌تواند از دادگاه نامه معرفی به کمپ ترک اعتیاد دریافت کرده و آن را تحویل پلیس دهد، افزود: پلیس در کمترین زمان معتاد مذکور را دستگیر و تحویل مراکز درمانی و کمپ‌ ترک اعتیاد می‌دهد.

وی با اشاره به مرکز مشاوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان، ابراز کرد: در این مرکز خدمات مشاوره ای و مددکاری به معتادان و خانواده معتادان ارائه می‌شود.

حسین‌خانلو با اشاره به محل مرکز مشاوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان، عنوان کرد: این مرکز مشاوره در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان زنجان، ساختمان امام رضا (ع)، طبقه زیر زمین مستقر است.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد در تمامی کلانتری‌های سراسر استان زنجان وجود دارد و همکاران بنده در کلانتری ها اقدامات و مشاوره‌های لازم را انجام می‌دهند و در صورت نیاز، فرد به مرکز مشاوره‌ پیشگیری از اعتیاد پلیس مواد مخدر استان زنجان معرفی می‌شود، افزود: در مرکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان علاوه بر اقدامات مشاوره ای، اقدامات مددکاری مانند معرفی به سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت حمایت از افراد نیز انجام می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر