logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۶۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

توقیف نفتکش‌های یونانی، جرات تجاوز بیگانگان به منافع کشور را می‌گیرد/ برخورد ایران با متجاوزان به صلاحدید شورای عالی امنیت ملی است

توقیف-نفتکش‌های-یونانی،-جرات-تجاوز-بیگانگان-به-منافع-کشور-را-می‌گیرد-برخورد-ایران-با-متجاوزان-به-صلاحدید-شورای-عالی-امنیت-ملی-است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش‌های یونانی قطعاً باعث خواهد شد که دیگران، جرات چنین تخلفاتی را نداشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به توقیف 2 نفتکش یونانی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: هیچ شکی نیست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همیشه مقتدر و قوی بوده و هستند و خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش جزئی دلایل از اینکه چه زمانی این ورود و اتفاق توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه سپاه بیفتد، مربوط به مسائل سیاسی در روابط بین‌المللی کشور است که به صلاحدید شورای عالی امنیت ملی صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اتحاد قوای سه‌گانه و سایر نهادها با یکدیگر و حرکت کردن در امتداد مسیر ولایت فقیه تصریح کرد: در این صورت قطعاً مواردی که اقتضا خواهد کرد تا نیروهای مسلح کشورمان برخورد لازم در هر جا نسبت به افرادی که به منافع کشور تعرض دارند را داشته باشند، همواره دوام و قوام خواهد داشت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که منافع ایران مورد دستبرد قرار می‌گیرد کم نیست اما اینکه نیروهای مسلح در کجا و چه زمانی اقدام کنند، بخشی از این وابسته به جهت‌گیری‌های دولت و مجلس است.

وی ابراز کرد: وقتی مجلس و دولت در برخورد با راهزن‌ها و متجاوزان بیگانه مصمم باشند، قطعاً نیروهای مسلح نیز آماده خدمت هستند اما متاسفانه مماشات و به نوعی سُستی را در مجلس، دولت‌های قبلی و نهادهای دیگر در اینگونه برخوردها دیدیم.

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: قوه قهریه و اقتدار کشور یعنی نیروهای مسلح با توجه به اقتضائاتی که در شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌شود، برخورد می‌کنند که چه بسا همدلی موجود فعلی بین تمام قوا اگر قبل‌ترها هم وجود داشت، هیچگاه این تعرض‌ها ایجاد نمی‌شد.

وی تاکید کرد: اگر همدلی موجود بین تمام قوا اگر در گذشته نیز وجود داشت، کشوری مثل یونان جرات نمی‌کرد که برخوردهای این‌چنینی در همراهی با آمریکا را بکند.

حجت‌الاسلام باقری گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش‌های یونانی قطعاً باعث خواهد شد که دیگران، جرات چنین تخلفاتی را نداشته باشند که در این زمینه قدردان نیروهای مسلح کشورمان هستیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر