logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۶۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

نمایندگان نباید در انتصاب‌ها دخالت کنند/ نظارت بر ساخت و ساز‌ها باید به دقت انجام شود

نمایندگان-نباید-در-انتصاب‌ها-دخالت-کنند-نظارت-بر-ساخت-و-ساز‌ها-باید-به-دقت-انجام-شود
امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظارت باید در تمام امور بیشتر و دقیق باشد، گفت: نظارت همواره به نفع مردم است و اگر نظارت‌ها به درستی انجام شود انصاف و عدالت رعایت می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: مکتبی که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) ایجاد کردند همان مکتب شیعه و قوی‌ترین مکتب است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) دلسوز جامعه بود افزود: ایشان از پدر و مادر دلسوز‌تر بودند و از پدری مهربان نیز مهربان‌تر بودند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به آغاز هفته مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی به عنوان قانون مادر مطرح است، در قانون اساسی نظام حکومت دارای ۳ قوه است که قوه مجریه امور اجرایی، عمرانی، اداری؛ قوه مقننه تدوين قوانین روزمره و جاری، نظارت بر امور اجرایی مملک و قوه قضاییه رفع خصومت و اختلاف را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در اصول حکمرانی هر سه قوه مستعد است تصریح کرد: هیچ قوه حق دخالت در محدوده قوه دیگر را ندارد و نمی‌تواند اظهار نظر و پیشنهادی دهد‌.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت آقا در سخنرانی اخیر به شرایط حاضر اشاره داشتند، گفت: همه باید شرایط موجود را درک کنند. دنیا در شرایط سختی قرار دارد؛ مجلس و دولت، قوه قضایئه و همه دستگاه‌های دیگر باید بدانند بزرگترین مدیریت، اصلی‌ترین مدیریت در اختیار آن‌ها قرار دارد بنابراین باید مراقبت کنند تا مرتکب خطا نشوند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلابی ماندن بهتر و سخت‌تر از انقلابی بودن است خاطر نشان کرد: بیشتر افراد از این مسیر منحرف می‌شوند.

امام جمعه زنجان ابراز داشت: ساده‌زیستی، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، جهاد تبیین، حساسیت به فساد، برخورد صمیمانه با قوای دیگر، از جمله موضوعاتی هستند که رهبری بر وجود این موضاعات در وجود نمایندگان تاکید دارند.

وی با بیان اینکه زندگی نمایندگان نباید قبل و بعد از نمایندگی متفاوت باشد و دچار تغییر شود تصریح کرد: طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری نباید نمایندگان در انتصاب‌ها دخالتی داشته باشند چراکه مصلحت نمایندگان در عدم دخالت در انتصاب‌ها است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه باید به قوه مقننه بابت جایگاه قانون‌گذاری تبریک گفت، افزود: این قوه در مسیر ولایت و امام مسلمین قدم بر‌ می‌دارد.

وی در ادامه با اشاره به ۹ خرداد سال ۱۲۲۸ با مخاطب قرار دادن جوانان عنوان کرد: در سال ۱۲۲۸ حمله خارجی به کشور انجام شده و عهد نامه ننگین گلستان بسته شده است، هر وقت حمله خارجی به کشور انجام شده به دلیل بی‌عرضگی زمامداران قطعه‌ای از این سرزمین تحت سلطه متجاوزان در آمده است.

امام جمعه زنجان افزود: در جنگ جهانی سوم که علیه کشور ما انجام شد اغلب کشور‌ها از جمله آمریکا، شوروی، کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس صدام را حمایت کردند اما ملت غیور ایران نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج جوانمردانه ایستادگی کردند و این افتخار به نام کشور ثبت شد و اجازه ندادند یک وجب از خاک ما به دست دشمن بیفتد.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر و دقیق بر ساخت‌ و ساز‌ ساختمان‌ها گفت: علاوه بر اینکه نظارت‌ها انجام شده اما مسئله پیش آمده در یکی از استان‌های کشور و ریزش ساختمان یک جنایت است که نشان می‌دهد باید نظارت‌ها بیشتر باشد چراکه این نظارت‌ها همواره به منفعت مردم است چراکه اگر نظارت انجام شود انصاف و عدالت نیز رعایت خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر