logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۶۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

خوداتکایی و خودکفایی در تامین گندم، ضریب امنیت غذایی را تقویت می‌کند/ حضرت معصومه(س) الگوی تمام‌عیار زنان و دختران جامعه است

خوداتکایی-و-خودکفایی-در-تامین-گندم،-ضریب-امنیت-غذایی-را-تقویت-می‌کند-حضرت-معصومه(س)-الگوی-تمام‌عیار-زنان-و-دختران-جامعه-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه بزرگترین چالش دولت‌ها تامین و فراهم نمودن راهبردی‌ترین مواد غذایی یعنی گندم است، گفت: با خوداِتکایی و خودکفایی در محصولات راهبردی مانند گندم می‌توان ضریب امنیت غذایی در کشور را تقویت کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظار داشت: ایشان در این دیدار فرمودند: «عوامل نجات ملی که با فتح خرمشهر محقق شد عبارت از عملکرد جهادی، ازخودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، نگاه بلند به اهداف و آرمان‌ها و بالاتر از همه اخلاص و توکل بر خداوند بود.

وی خاطرنشان کرد: علت پیروزی و فتح خرمشهر که در کلام رهبر انقلاب بیان شده، شاه‌کلید پیروزی و فتح خرمشهرها است که با درس گرفتن از همین علل پیروزی می‌توان به اهداف و فتوحات بزرگ دیگری دست یافت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فراز دیگری از بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرمودند: «باید هم توانایی‌ها و هم آسیب‌پذیری‌ها را به درستی شناخت و مراقب بود، خطا و اشتباهی رخ ندهد زیرا دشمن بیش از آنچه به توانایی‌های خود امیدوار باشد به اشتباه‌های ما امید بسته است.»

وی با بیان اینکه همچنان که باید شناخت کافی به توانایی‌ها داشته و از آن‌ها استفاده کنیم نباید از آسیب‌پذیری‌ها غافل شویم، ادامه داد: غفلت از محل آسیب‌پذیری، مساوی با شکست از همان نقطه خواهد بود و دشمن منتظر و امیدوار به اشتباه ما است و نباید امید و انتظار دشمن را برآورده کنیم.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تعبیر «مجلس انقلابی» برای مجلس یازدهم و تجلیل از قوانین مصوب شده و همچنین تاکید ایشان بر اجرای مصوبات و قوانین و پیگیری و نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مصوبات گفت: انقلابی ماندن مجلس و عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتخابات که هم از منویات مقام معظم رهبری و هم اشاره صریح قانون است در دیدار اخیر نمایندگیان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی بودن نمایندگان و مسئولین یعنی علاوه بر نشست و برخاست با مردم باید گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم و تبیین مشکلات داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: نمایندگان و مسئولین نباید خود را از مردم، قایم و مخفی کنند بلکه باید در دسترس بوده و مردم بتوانند مشکلات خود را بیان کرده و آن‌ها نیز چاره‌جویی کنند.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ابعاد اهمیت سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به عمان گفت: روابط کاملاً پایدار عمان با جمهوری اسلامی ایران در طول 4 دهه گذشته حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: اولویت سفر رئیس‌جمهوری مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی بوده و گشایش‌های اقتصادی و امنیتی و سیاسی در راه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: بومی‌سازی امنیت خلیج فارس نیز از مهمترین مسائل این سفر بود چرا که نقش و همکاری عمان باعث کاهش حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در این منطقه می‌شود.

وی افزود: ایجاد مانع در گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه از دیگر اهداف سفر رئیس‌جمهوری به عمان است.

خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه بزرگترین چالش دولت‌ها تامین و فراهم نمودن راهبردی‌ترین مواد غذایی یعنی گندم است، گفت: با خوداِتکایی و خودکفایی در محصولات راهبردی مانند گندم می‌توان ضریب امنیت غذایی در کشور را تقویت کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودن: «کشور نباید به لحاظ گندم، محتاج بیرون از کشور باشد.» ابراز کرد: از مسئولان انتظار می‌رود تا زیرساخت‌های لازم برای خودکفایی گندم را فراهم کرده و با  ترغیب و تشویق کشاورزان و با خرید به قیمت مناسب و حذف دلالان از چرخ‌های گندم و مبارزه قطعی با رانت و فساد در این زمینه قدم بردارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: از کشاورزان هم انتظار می‌رود تا با کشت مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده از بذر اصلاح‌شده، دولت و نظام را در این راه یاری کنند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه 2 حادثه مهم طی روزهای گذشته در صدر اخبار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: یکی در خارج از ایران و در سوریه و دیگری در تهران انجام گرفت که اولی، حمله موشکی به دمشق و زینبیه و دومی، ترور ناجوانمردانه سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی بود.

وی تصریح کرد: پاسخ دولت و نیروهای مسلح سوریه به حملات صهیونیست‌ها، اندیشه آزادسازی جولان اشغالی، احتمال توافق دوباره ایران و غرب و ایجاد جنگ روانی در بین مردم و کشورهای مقاومت مبنی بر اقدام عجولانه، دلایل اقدامات بُزدلانه صهیونیست‌ها است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: پاسخ جمهوری اسلامی ایران در این رابطه، حتم و قطعی و بدون تسامح بوده اما در زمان و مکان مناسب اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: حضرت معصومه(س) الگوی تمام‌معنا برای بانوان و دختران جامعه است که ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگوار باید توسط علما، حوزه‌های علمیه و صداوسیما معرفی شود.

وی با انتقاد شدید از صداوسیما اظهار داشت: صداوسیما در ولادت‌ها و شهادت‌ها فقط اکتفا به مولودخوانی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی می‌کند در حالی که از علما، محققین و اهل علم در راستای معرفت‌افزایی باید استفاده شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت آغاز هفته حج ابراز کرد: امیدواریم امسال به خواست خداوند، زائران به خانه خدا مشرف شوند و عوامل داخلی و خارجی  فاجعه تلخ منا باید معرفی شده و دولت عربستان باید تاوان خون پاک شهدای حج را بپردازد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر