logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۶۶۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

خودکفایی در گندم از اهداف اقتصادی ایران است/ امام صادق یک الگو برای مبارزه با احتکار است

خودکفایی-در-گندم-از-اهداف-اقتصادی-ایران-است-امام-صادق-یک-الگو-برای-مبارزه-با-احتکار-است
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بزرگترین چالش دولت‌ها در سال آینده به غیر از تامین صلح و امنیت و غلبه بر مشکلات اقتصادی حاصل از کرونا، تامین گندم بعنوان مهمترین ماده غذایی است، عنوان کرد: خودکفایی در محصول گندم از اهداف اقتصادی ایران است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نمازجمعه به مسائل مربوط به پروژه ۲ هزار میلیارد تومانی سلول درمانی سلطانیه اشاره کرد و با ابراز خوشحالی از اتمام مراحل اداری و تغییر کاربری زمین این پروژه، اظهار کرد: با وجود حل موانع موجود، اما برخی موانع در داخل شهر از طرف برخی صاحبان زمین وجود دارد که قطعا بر طرف خواهد شد اما از دلسوزان می خواهم در رفع مشکلات موجود کمک کنند تا تسریع شود.

وی با بیان اینکه برای رفع موانع تلاش کنید تا بعدا مثل فرودگاه و شرکت مینو و ... افسوس نخورید، ابراز کرد: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، پروژه سلول درمانی سلطانیه یک پروژه دانش بنیان و اشتغال آفرین است.
وی با اشاره به چالش جهانی گندم،تصریح کرد: خشکسالی جهانی، جنگها و درگیری های سیاسی بین المللی از عوامل دخیل در کمبود گندم است. 
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بزرگترین چالش دولت‌ها در سال آینده به غیر از تامین صلح و امنیت و غلبه بر مشکلات اقتصادی حاصل از کرونا، تامین گندم بعنوان مهمترین ماده غذایی است، عنوان کرد: خودکفایی در محصول گندم از اهداف اقتصادی ایران است.
وی با اشاره به وضعیت تولید و مصرف گندم در جهان، ادامه داد: ۳۰ درصد گندم جهان توسط روسیه و اوکراین تامین می شد که بخاطر جنگ بین این دو کشور به مخاطره افتاده و هند نیز بعنوان دومین تولید و صادرکننده گندم جهان با اینکه قول داده بود گندم کشورهایی که از روسیه و اوکراین گندم وارد می کردند را تامین کند ولی بخاطر حفظ امنیت غذایی مردم خود از صادر کردن گندم خودداری کرد، افزود: با این وضعیت کشورهای وارد کننده گندم تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین واقع شده اند.
وی به وضعیت تولید و وارد کردن گندم در ایران پرداخت و با بیان اینکه ایران سالانه به حدود ۱۱ میلیون تن گندم نیاز دارد که ۵ میلیون تن آن توسط کشاورزان در کشور تولید و حدود ۶ میلیون تن هم وارد می کند که با این وضعیت مشکل خواهد شد، خاطر نشان کرد: اصلاح و هدفمندی یارانه ها از مهمترین برنامه برای دستیابی به خودکفایی گندم و نجات از نیاز به واردات است.
حسینی نسب با گرامیداشت روز قانون، قانون اساسی را بعنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، فصل الخطاب دانست و با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بعنوان قوه مقننه واضع قانون است، ابراز کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در مورد مسائل فرهنگی خصوصا برخورد با پدیده بی حجابی و حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر قانون انقلابی وضع نماید.
 وی به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه توصیه های مقام معظم رهبری باید نقشه راه نمایندگان باشد، گفت: وضع قانون با نگاه جامع و بلند مدت، مراقبت از آبروی افراد از بلندگوی مجلس، انقلابی ماندن مجلس انقلابی، عدم معارضه بی معنای مسئولان، همکاری برای پیشرفت کارهای درست، توجه به مسائل اصلی بجای مسائل فرعی و عدم دخالت نمایندگان در انتصاب از توصیه های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس بود.
 حسینی نسب با تبریک آغاز هفته مجلس به نمایندگان استان و شهرستان، استفاده از نظرات نمایندگان را از توصیه های دیگر مقام معظم رهبری دانست و با بیان اینکه بین مشورت و دخالت فرق وجود دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی بعنوان واضع قانون، باید پاسدار قانون باشد.
امام جمعه سلطانیه با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، به جایگاه عرشی و الهی آن حضرت در قیامت و شفاعت شیعیان اشاره کرد و با تبریک روز دختر و با بیان اینکه دختر حسنه و پسر نعمت است و از نعمت سوال و به حسنه ثواب می دهند، تصریح کرد: خانواده ها نسبت به حجاب و پوشش دختران بعنوان ناموس خود و امانت الهی بی تفاوت نباشند.
وی به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه این رژیم در روزهای گذشته از یک طرف به زینبیه دمشق حمله کرد و در ایران هم پاسدار مدافع حرم شهید حسن صیاد خدایی را ترور کرد، افزود: انتقام ایران قطعی و حتمی است و رژیم صهیونیستی تاوان جنایت خود را خواهد داد.
حسینی نسب با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، به سیره آن حضرت در مبارزه با گرانی و احتکار پرداخت و با بیان اینکه وقتی در مدینه گرانی شد. آن حضرت سوال می کند چقدر گندم در خانه داریم؟ می گویند به مقداری که چند ماه‌ کافی است. می فرماید همه را بفروشید! می گوینداگر بفروشیم باید گرانتر بخریم می فرماید: بفروشید و هر وقت لازم شد مانند مردم روز به روز به بازار بروید و خریداری کنید، افزود: این رفتار امام تنها به معنی همدردی با دیگران نیست؛ بلکه دارای یک کارکرد منطقی در مبارزه با احتکار و گرانی است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر