logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۶۶۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

هزینه بالای استخراج سنگ گرانیت مانع بهره‌برداری از معادن می‌شود

هزینه-بالای-استخراج-سنگ-گرانیت-مانع-بهره‌برداری-از-معادن-می‌شود
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در منطقه حاج‌سیران با اینکه ذخیره معدنی سنگ گرانیت با کیفیت خوبی وجود دارد اما هزینه حمل و نقل و جا‌به‌جایی بالا است به همین دلیل مورد استخراج قرار نمی‌گیرد.

مهدی فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه چهار نوع سنگ تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن و سنگ چینی در استان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد کل معادن سنگ تزیینی استان ۷۵ فقره است، با این شرایط استان زنجا‌ن جزو استان‌هایی با ظرفیت بالا در ذخیره سنگ‌های تزئینی است.

وی با بیان اینکه یکی از معادن سنگ‌های تزئینی در استان معادن گرانیت است، افزود: ۴۹ فقره معدن گرانیت در استان دارای پروانه بهره‌برداری بود که پروانه تعدادی از این معادن به دلایلی ابطال شده است.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: بازار گرانیت در دوره‌ای خوب بود و رونق داشت اما در حال حاضر گرانیت رونق گذشته را ندارد چراکه هزینه استخراج نیز همانند بقیه سنگ‌های تزئینی بسیار بالا است و صرفه اقتصادی برای بهره‌برداری ندارد.

وی با اشاره به اینکه سلیقه بازار به سمت استفاده از سنگ تراورتن رفته است، گفت: همین عامل سبب شده تا گرانیت دیگر در نما استفاده نشود و در کف کاربرد داشته باشد.

فرامرزی با بیان اینکه ذخیره تعدادی از معادن گرانیت نیز به اتمام رسیده، برخی از معادن نیز کیفیت مناسب برای استخراج را ندارند، خاطر نشان کرد: در منطقه حاج‌سیران با اینکه ذخیره معدنی سنگ گرانیت با کیفیت خوبی وجود دارد اما هزینه حمل و نقل و جا‌به‌جایی بالا است به همین دلیل مورد استخراج قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: بیشتر معادن گرانیت فعال استان زنجان در حال حاضر در منطقه ابهر و خرمدره قرار دارند و استخراج از این معادن در حال انجام است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر