logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۶۶۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس بررسی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

آلودگی هوای زنجان تا پنج‌شنبه هفته جاری ادامه دارد/ نسبت به فعالیت ادارات و مدارس برای فردا در جلسه عصر امروز تصمیم‌گیری می‌شود

آلودگی-هوای-زنجان-تا-پنج‌شنبه-هفته-جاری-ادامه-دارد-نسبت-به-فعالیت-ادارات-و-مدارس-برای-فردا-در-جلسه-عصر-امروز-تصمیم‌گیری-می‌شود
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی هوا تا پنج‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، گفت: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان عصر امروز (سه‌شنبه 3 خرداد) برگزار می‌شود که در ان نسبت به نحوه فعالیت مدارس و ادارات در روز چهارشنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

الناز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شاخص کیفی هوای استان در 3 ساعت گذشته منتهی به ساعت 12 ظهر امروز بر روی عدد 500 بوده و هوا هم‌اکنون در وضعیت خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه هوای زنجان در وضعیت خطرناک قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه از منازل خارج نشوند و در داخل منزل نیز پنجره‌ها را ببندند.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین میزان آلودگی‌ها از سمت غرب کشور وارد استان زنجان شده است، افزود: سرعت وزش باد در زنجان فعلا کاهش یافته و به همین دلیل، آلودگی هوا نیز پایدار مانده است.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی‌ها احتمالاً تا پنج‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: فردا از شدت آلودگی هوا کاسته می‌شود اما باز هم به حد سالم نمی‌رسد بلکه در حا ناسالم و بسیار ناسالم خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه غلظت آلاینده‌ها خیلی بالاست، اظهار داشت: کم‌آبی و کاهش بارندگی‌ها، خشکسالی، ورود پدیده گرد و غبار و وزش باد از سمت از عراق و سایر کشورهای همسایه و خیزش گرد و غبار محلی در استان نیز از دلایل آلودگی هوا در زنجان است.

وی در خصوص تعداد روزهایی که هوای استان از ابتدای سال تکنون ناسالم و خطرناک بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد روزهای ناسالم بر اساس میانگین آلودگی هوا در 24 ساعت مشخص می‌شود و ممکن است در ساعت‌هایی از روز، هوا سالم بوده اما در ساعت‌هایی ناسالم باشد.

هاشمی افزود: آنچه که الان در خصوص شاخص کیفی هوا اعلام می‌کنیم، به‌روز بوده و مربوط به ساعت‌های اخیر است.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان یادآور شد: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان عصر امروز (سه‌شنبه 3 خرداد) برگزار می‌شود که در این جلسه در خصوص نحوه فعالیت مدارس و ادارات در روز چهارشنبه تصمیم‌گیری می‌شود.// آ

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ]
مداد
فرم ارسال نظر