logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۶۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

36 درصد پُست‌های دولتی در زنجان بلاتصدی هستند/ تفاوت در سطوح پرداختی رنج‌آور است

36-درصد-پُست‌های-دولتی-در-زنجان-بلاتصدی-هستند-تفاوت-در-سطوح-پرداختی-رنج‌آور-است
استاندار زنجان گفت: 36 درصد پُست‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان بلاتصدی هستند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری و شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: 36 درصد پُست‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان بلاتصدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی از جمله سرعت گرفتن بازنشستگی‌ها افتاده و تدبیری هم اندیشیده نشده که سبب ایجاد پُست‌های بلاتصدی شده است.

افشارچی افزود: اعتقادی به این ندارم که پُست‌ها عیناً باید پُر شوند اما باید بازنگری شده و اتفاقاتی برای چابک‌سازی دولت رخ دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان باید سریع اتفاق بیفتد و تبدیل وضعیت ایثارگران نیز جزء معضلات استان زنجان است، گفت: متاسفانه ترکیبی ناهمگون از مجموعه کارمندان از جمله رسمی، پیمانی، قراردادی و... در ساختار دولت داریم که نگاه‌ها باید تغییر کرده و حاکمیتی و جهادی باشد.

وی تصریح کرد: با ورود تکنولوژی به ساختارها هم بهره‌وری و هم کارآمدی دستگاه‌ها می‌تواند افزایش یابد.

افشارچی با بیان اینکه از تفاوت پرداخت‌ها در استان زنجان رنج می‌بریم، اظهار داشت: چرخه پرداخت و افزایش حقوق و از طرفی هم تورم، یک ارتباط دوطرفه است که دولت در یک جایی باید این را قطع کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت در سطح پرداخت حقوق در بین دستگاه‌های مختلف، اتفاق خوشایندی در حوزه مدیریت دولتی نیست و تفاوت‌ها خیلی زیاد است.

*‌ افزایش بهره‌وری مستلزم آموزش‌های مهارتی و برقراری رابطه صمیمی با مجموعه است

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشروعیت ما در فرمانبرداری از ولایت فقیه است که منصوب سلسه پیامبران و امامان است، گفت: مقبولیت ما بستگی به میزان و نحوه کار ما دارد.

وی افزود: اگر به کار به عنوان یک عبادت نگاه کنیم و به اندازه توان، تلاش کنیم مقبولیت را نزد پروردگار خواهیم داشت اما اگر نگاه کارمندی داشته و بگوییم به اندازه حقوقی که می‌گیریم کار می‌کنیم از منظر استخدامی که تعهد انجام حجم و زمان کار، درست نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این موضوع با ادبیات منطقی باید به مجموعه منتقل شود، خاطرنشان کرد: بهره‌وری و خروجی کار به میزان نیروهای موجود باید سنجیده شود که به اعتقاد بنده سرجمع بهره‌وری کارها بالا نیست که باید بررسی شود که مشکل در کجاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظارت بر کارها همیشه لازم است و از زمان امیرالمومنین(ع) بوده است، گفت: کارهای زیادی در این زمینه انجام شده اما احساس می‌شود که جا برای کار، زیاد است.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که مساله و مشکل در کجاست، اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بهره‌وری در مجموعه‌ها برقراری ارتباط صمیمی و همراه و همکار بودن صادقانه با مجموعه است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش‌ها نیز آموزش مهارت‌ها و به‌روز بودن است.

وی افزود: شانیت ما خدمت به مردم است و باید ببینیم که چه اندازه، منشا خدمت به مردم بوده‌ایم.// آ    

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر