logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۶۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان:

هیچ مانعی از طرف ارتش زنجان برای بازگشایی محور پادگان وجود ندارد/ زاغه مهمات و میدان تیر ارتش به خارج از شهر زنجان انتقال می‌یابد

هیچ-مانعی-از-طرف-ارتش-زنجان-برای-بازگشایی-محور-پادگان-وجود-ندارد-زاغه-مهمات-و-میدان-تیر-ارتش-به-خارج-از-شهر-زنجان-انتقال-می‌یابد
فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان با بیان اینکه چهارچوب پادگان و ستاد نظامی ارتش زنجان در همین محل کنونی حفظ می‌شود و قابلیت جابه‌جایی ندارد، گفت: در آینده بعد از زیرسازی‌ها و رفع معارض زمین، زاغه مهمات و میدان تیر ارتش به خارج از شهر انتقال خواهد یافت.

به گزارش موج رسا; جلال صالحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز آزاد‌سازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منافع کشور‌های بلوک شرق و غرب به نوعی به خطر افتاد و دست این کشور‌ها از کشور ما کوتاه شد.

وی افزود: توطئه‌های مختلفی بر علیه کشور ما توسط عده‌ای از افراد ناآگاه داخلی و دشمنان آگاه خارجی آغاز شد که از جمله آن به وجود آوردن غائله کردستان، سیستان، بلوچستان و گرگان بود که قصد داشتند کشور ایران را به پنج کشور مختلف تقسیم کنند. در این راستا موفق نشدند و اقدام به حمله نظامی به وسیله عراق و رئیس جمهوری صدام ملعون به ایران کردند. حمله سراسری از زمین، دریا و هوا آغاز شد و در همان ابتدای حمله تعدادی از شهر‌ها و مرز‌های کشورمان به اشغال عراق درآمد.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان با اشاره به اینکه اولین شهری که مورد تصرف و هجوم عراق قرار گرفت شهر‌های مرزی کشور همانند خرمشهر، سوسنگرد بود گفت: شهر خرمشهر به مدت ۵۷۵ روز تحت تصرف عراق درآمد و با رشادت رزمندگان اسلام و ارتش، سپاه و بسیج قهرمان و رهبری‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ این شهر پس از ۵۷۵ روز در یک عملیات موفق که در طول جنگ‌های مختلف بی‌سابقه بود در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ از تصرف کشور عراق خارج شد.

وی با بیان اینکه زمانی که عراق به کشور ما حمله کرد، بیشتر نیروی ارتش در حال مقابله با تجزیه طلب‌ها در غرب، سیستان و بلوچستان و گلستان بودند، عنوان کرد: تنها لشکر و تیپی که از ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز جنوب قرار داشت لشکر ۹۲ و تیپ ۳۷ مستقل شیراز بود.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای عراقی که در مقابل نیرو‌های کشور ما قرار داشت ۳ برابر کشور ما بود، ادامه داد: اما با توجه به ایمان و رشادت نیرو‌های کشور ما و عهدی که با ولی‌فقیه بسته بودند، با وجود تعداد کم نیرو در مقابل دشمن ۸ سال مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در آغازین روز‌های حمله به کشور ما صدام اعلام کرده بود که ادامه صحبت‌هایش را ۳ روز دیگر در تهران خواهد داشت، گفت: با رشادت و دلاور مردی‌های نیرو‌های مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران، مقاومت ۸ سال طول کشید و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور ما به تصرف دشمن درآید.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان با اشاره به اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار تقدیم ۵۰ هزار شهید را داشته است، ابراز داشت: در عملیات بیت‌المقدس خسارات بالایی به کشور عراق وارد شد، تعداد کشته‌های دشمن به ۶ هزار نفر رسید و ۵۴ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور از جمله در شهر خرمشهر آزاد شد، بیش از ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های دشمن زخمی شدند، ۲ لشکر عراق کاملا منهدم شد، ۶ لشکر عراق از ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب دید. ۶۰ فروند هواپیما از بین رفت و ۲ فروند بالگرد و ۴۱۸ دستگاه تانک و نفر بر دشمن منحدم شد و ۵۵۰ دستگاه تانک و نفر‌بر دشمن به غنیمت نیرو‌های اسلام درآمد. با این حال ۱۹ هزارو ۴۱۴ نفر از نیرو‌های دشمن نیز به اسارت رزمندگان اسلام درآمد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام کمترین خسارت و تلفات را در این عملیات داشتند، گفت: بنا به گفته بزرگان پیروزی در عملیات بیت‌المقدس به نوعی یک معجزه بود. با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس نوعی کشور عراق پای میز مذاکره آمد و به دلیل اینکه کشور‌های همراهی کننده عراق نیز نمی‌خواستند مقصر اصلی شروع جنگ را معرفی کنند به نوعی جنگ ادامه یافت و ۸ سال طول کشید.

صالحی گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران علاوه بر کشور آمریکا و ۱۲۰ کشور دیگر به طرق مختلف چه در فضای مجازی، چه در جنگ سخت و نرم بر علیه کشور ما توطئه درست می‌کنند، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با توجه به اینکه نیرو‌های نظامی در اوج توان نظامی قرار دارند، دشمنان نتوانسته‌اند پیروز شوند. همیشه دشمنان اعلام می‌کردند گزینه‌هایشان بر روی میز قرار دارد اما با توجه به اقتدار موجود در ارتش جمهوری اسلامی گزینه‌های دشمنان زیر میز رفته و در این راستا نمی‌توانند کاری انجام دهند و حمله‌ای بر کشور ما داشته‌ باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرح وظایفی که در قانون‌ اساسی برای ارتش در نظر گرفته شده حفظ استقلال و تمامیت ارزی کشور وظیفه ما است، الحمدلله در شرق، غرب، جنوب نیروی زمینی ارتش در صفر مرزی حضور دارد.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان در ادامه در ارتباط با قاچاق کالا از مرز‌ها عنوان کرد: یگان‌هایی از لشکر ۱۶ زرهی قزوین مانند تیپ همدان در صفر مرزی قرار دارد و یگان‌های مرزی به بروزترین دوربین‌ها مجهز هستند و اجازه نخواهند داد قاچاقی در صفر مرزی انجام شود و اگر قاچاقی انجام شود خارج از منطقه‌ای است که همکاران ارتش قرار دارند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با بازگشایی محور پادگان، گفت: من از اصحاب رسانه و صدا و سیما گله‌مند هستم چرا که همواره ارتش را مقصر عدم بازگشایی محور پادگان اعلام کرده‌اند؛ در صورتی که هیچ مانعی از طرف پادگان در مقابل شهرداری، و استانداری نیست چراکه مقصر اصلی کندی کار، مسئولان استانی هستند. بنابراین تاخیر در عدم اجرای این پروژه از طرف شهرداری، استانداری و مسکن و راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه ارتش فدای ملت است و مانعی در برابر بازگشایی محور پادگان ایجاد نکرده است، ابراز داشت: برخی تفاهم‌نامه‌هایی وجود دارد که باید اجرایی شود، به طوری که در یک مثال باید از درب ورودی اطراف تیپ دیوار ایجاد شود و دوربین بر روی دیوار‌ها نصب شود با ایجاد این زیرساز‌ها و رسیدن به این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان بدون مشکل خاصی به هدف رسید.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در ارتباط با دیواری که در قسمتی از شهر وجود داشت و در اذهان عمومی این موضوع وجود داشت که دیوار توسط ارتش ایجاد شده و اخیرا نیز جمع‌آوری شده است، گفت: این دیوار هیچ ارتباطی به ارتش نداشت، بلکه توسط کانون بازنشستگان ایجاد شده بود که به کانون بازنشستگان هشدار داده شد و در مدت دو هفته نیز کلا جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه وجود تیپ ارتش در شهر زنجان مایه دلگرمی مردم است و در طول ۸ سال دفاع مقدس ارتش خوش درخشیده است، خاطر نشان کرد: در زمان کرونا، در زمان برف سنگین زمستان امسال، تهیه بسته‌های معیشتی ارتش حضور قابل توجهی داشته است.

صالحی با بیان اینکه گره‌های ترافیکی شهر زنجان به نوعی برداشته شده است، گفت: برخی مسئولان همواره اعلام می‌کنند که باید تیپ به خارج از پادگان و شهر زنجان برود، اما باید گفت ساختن پادگان در شرایط اقتصادی حاضر نیازمند هزینه بسیار سنگین است و عملا امکان پذیر نیست و اگر کشور بخواهد چنین پادگانی مجدد بسازد باید هزینه یک ساله یک استان را صرف ساخت پادگان کند.

وی با تاکید بر اینکه چهارچوب پادگان و ستاد نظامی زنجان در همین محل کنونی حفظ می‌شود و قابلیت جابه‌جایی ندارد، گفت: در آینده بعد از رفع معارض زمین، زیرسازی‌ها، زاغه مهمات و میدان تیر ارتش زنجان به روستای اسفجین انتقال خواهد یافت.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان با اشاره به اینکه اطراف تیپ اتوبان ایجاد شده و هیچ مانعی در مقابل رفت‌و‌آمد مردم وجود ندارد، تصریح کرد: اگر مانعی هم وجود دارد از طرف پادگان نیست از طرف ارگان‌ها و مسئولان دیگر است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر