logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۶۶۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

سالانه ۲۲۰ زوج نابارور در استان زنجان درمان می‌شوند/ هزینه درمان ناباروری به یک میلیون تومان کاهش یافت

سالانه-۲۲۰-زوج-نابارور-در-استان-زنجان-درمان-می‌شوند-هزینه-درمان-ناباروری-به-یک-میلیون-تومان-کاهش-یافت
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه ۲۲۰ زوج نابارور در استان زنجان درمان شده و موفق به فرزند‌آوری می‌شوند، گفت: هزینه درمان ناباروری به یک میلیون تومان کاهش یافته است.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه یک مرکز درمان ناباروری در بیمارستان آیت‌الله موسوی استان دایر شده است، اظهار داشت: تا سال گذشته یک پزشک متخصص درمان ناباروری در این محل مستقر بود.

وی افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۲۰ زوج نابارور در این مرکز مورد درمان قرار می‌گرفت اما بعد از شیوع ویروس کرونا تعداد به ۱۲۵ مورد کاهش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه با ادامه تحصیل یکی از همکاران تعداد پزشک متخصص درمان ناباروری در این مرکز دو نفر شد گفت: به لطف خدا با اقدامات انجام شده زوجین نابارور برای درمان از استان‌های دیگر همچون قزوین، کردستان و آذربایجان نیز به استان زنجان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری دیگری در یکی از بیمارستان‌های استان در حال راه‌اندازی است، گفت: مقدمات این امر فراهم شده و می‌تواند در آینده نزدیک کمک شایانی به درمان زوجین نابارور زنجان و استان‌های اطراف داشته باشد.

تقی‌لو خاطر نشان‌کرد: در سال گذشته رسیدگی به درخواست ۲۳۵ زوج نابارور جهت دریافت کمک هزینه درمان ناباروری، معرفی شده پیرو سفر رئیس جمهور انجام شد و راهنمایی لازم جهت دریافت خدمات بیمه‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز صورت گرفت با این حال مقرر شده است تا این زوجین نابارور در صورت عدم تحت پوشش بودن بیمه، جهت دریافت وام کمک هزینه درمان ناباروی به نوبت به بانک معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان ناباروری در گذشته بالغ بر ۵ میلیون تومان بود، تصریح کرد: جدیدا درمان ناباروی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و میزان پرداختی مراجعان به یک میلیون تومان کاهش یافته است. با این حال به طور متوسط سالانه ۲۲۰ نفر از زوجین نابارور در استان درمان شده و موفق به فرزند‌آوری می‌شوند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر