logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۶۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا،

بخشنامه ثبت‌نام به مدارس هفته آینده ابلاغ می‌شود/ افزایش مدارس شیفتی از مهرماه در استان زنجان

بخشنامه-ثبت‌نام-به-مدارس-هفته-آینده-ابلاغ-می‌شود-افزایش-مدارس-شیفتی-از-مهرماه-در-استان-زنجان
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی مجبور هستیم بسیاری از مدارس استان زنجان را عمدتاً در مقطع ابتدایی و به میزان کمتر در متوسطه به مدارس دو شیفت و شیفت‌های چرخشی تبدیل کنیم.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کمبود مدارس در استان زنجان، اظهار کرد: متأسفانه همان‌طوری که در شورای آموزش‌وپرورش استان که به ریاست استاندار زنجان برگزار شد اعلام کردم دوباره اعلام می‌کنم متأسفانه فضاهای آموزشی استان زنجان پاسخگوی نیاز اداره کل آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه به بخش عمده نیاز آموزش و پرورش استان زنجان به فضاهای آموزشی در سال‌های گذشته پاسخ داده نشده است، ابراز کرد: مدارسی که تا مهرماه جهت بهره‌برداری تحویل اداره کل آموزش‌وپرورش داده می‌شود پاسخگوی تعداد دانش آموزان ورودی جدید اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به نیاز مبرم برخی از شهرستان‌ها به فضاهای آموزشی، تصریح کرد: نواحی آموزشی ناحیه یک و دو شهرستان زنجان، ناحیه ابهر، نواحی خدابنده و خرمدره با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود فضای آموزشی مجبور هستیم بسیاری از مدارس استان زنجان را عمدتاً در مقطع ابتدایی و به میزان کمتر در متوسطه به مدارس دو شیفت و شیفت‌های چرخشی تبدیل کنیم، عنوان کرد: چندین سال بود که عمده مدارس استان زنجان  تک شیفت بودند اما امسال به دلیل کمبود فضای آموزشی مجبور به تبدیل مدارس به مدارس شیفتی و شیفت چرخشی هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه برای پذیرش و ثبت‌نام تمامی دانش آموزان مجبور هستیم مدارس را دوشیفت کنیم، ادامه داد: علاقه‌ای برای تبدیل مدارس به مدارس دو شیفت نداریم اما برای پوشش تمامی دانش آموزان مجبور به این کار هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد مدارس استان زنجان تک شیفت بودند اما متأسفانه تعداد مدارس دو شیفت در استان زنجان در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت، افزود: هفته آینده بخشنامه ثبت‌نام به مدارس ابلاغ می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر