logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۶۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در استان زنجان/ افزایش قیمت گندم افزایش اشتیاق کشاورزان برای تحویل به سیلو‌ها را در پی دارد

پیش‌بینی-تولید-۳۳۰-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان-افزایش-قیمت-گندم-افزایش-اشتیاق-کشاورزان-برای-تحویل-به-سیلو‌ها-را-در-پی-دارد
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با بارش‌های خوبی که از ۴ تا ۱۸ اردیبهشت ماه جاری در استان زنجان رخ داد پیش‌بینی می‌شود تولید محصول گندم و تحویل به سیلو‌ها افزایش یابد.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خشکسالی برای بخش کشاورزی و گندم دیم یک تهدید محسوب می‌شود، اظهار کرد: این امر می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی اثرگذار بوده و تولید را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید گندم دیم وابسته به آب است و میزان برداشت سال‌های گذشته نشان می‌دهد هر سال بارش‌ها خوب و مکفی بوده تولید گندم با رشد مواجه شده افزود: هر سال که میزان بارش‌ها کاهش داشته میزان تولید گندم افت پیدا کرده است.

مدیر امور زراعت یازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته میزان بارش‌ها در استان مناسب نبود گفت: کل گندم تحویلی کشاورزان به سیلو‌های استان نیز در حدود ۷۳ هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال بارش‌ها از ۴ تا ۱۸ اردیبهشت ماه در سطح استان خوب بود، گفت: این بارش‌ها تاثیر مثبتی بر افزایش عملکرد محصول گندم دیم خواهد داشت.

عامری تصریح کرد: امسال با بارندگی‌های مناسب، تولید افزایش خواهد یافت و با توجه به قیمت اعلامی که ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان است کشاورزان اشتیاق بیشتری برای تحویل گندم به سیلو‌ها خواهند داشت.

وی خاطر‌نشان کرد: از سطح زیر کشت گندم استان که قریب به ۲۹۱ هزار هکتار گندم دیم و ۱۸ هزار هکتار گندم آبی است پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۳۰ هزار تن محصول گندم برداشت شود و پیش‌بینی خرید نیز ۲۹۰ هزار تن است.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته به دلیل عدم بارش مناسب تولید محصول گندم پایین بود و میزان تحویل محصول نیز کم‌تر بود به طوری که سال گذشته به میزان ۷۲ هزار تن گندم تحویل سیلو‌ها داده شده بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر