logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۶۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

هدف دشمن ایجاد تفرقه بین مردم و روحانیت است/ روحانیت، نقش محوری در انقلاب و دفاع مقدس داشتند

هدف-دشمن-ایجاد-تفرقه-بین-مردم-و-روحانیت-است-روحانیت،-نقش-محوری-در-انقلاب-و-دفاع-مقدس-داشتند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه محراب و تریبون روحانیت، مهم بوده و دشمن به این لباس حساس است، گفت: دشمن می‌خواهد بین مردم و روحانیت تفرقه ایجاد شود و مردم در مقابل حوزه بایستد که نباید این اجازه را بدهیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به 3 خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز استقامت و پایداری اظهار داشت: استقامت و پایداری، یکی از اصول اساسی دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات متعدد قرآن کریم به استقامت و پایداری توصیه می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان باید مقاوم باشد و هر حرکت خزنده‌ای او را نلرزاند و هر حرکت دشمن او را به ترس وامدارد و همچنین از مرگ نترسد و از تسلیم در برابر دشمن واهمه داشته باشد چرا که عزت مسلمان به بزرگی و عظمت اوست.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم، راه و روش استقامت را هم بیان می‌کند، افزود: استقامت و پایداری برای رسیدن به اهداف اسلامی، امری ضروری و لازم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور در 4 خرداد در شهر مقدس قم گفت: 4 هزار شهید روحانی به عظمت دین به کشور عزیز اسلامی ما شهید تقدیم کرده‌اند و امام خمینی(ره) در این رابطه فرمودند: «خدا را سپاس می‌گذارم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول‌های مخوف رژیم شاه و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب و از امامت جمعه و جماعات تا خطوط مقدم جبهه‌ها خون پاک شهیدان حوزه و روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است.»

وی با بیان اینکه تاریخ تشیع و حوزه‌ها را با شهادت و جانفشانی روحانیت می‌بینیم، اظهار داشت: این عزت و عظمت است البته نافی زحمات تمام اقشار مختلف مردم و همه کسانی که در راستای دین، زحمت کشیده و جانفشانی و ایستادگی کرده‌اند، نیستیم اما وقتی حوزه و شهدای آن را در نظر می‌گیریم، ترکیب مافوق تصوری به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به ترکیب 12 برابری شهدای روحانی نسبت به اصناف و اقشار دیگر خاطرنشان کرد: در جمع این شهدا از مجتهدین، فرماندهان، مدیران، رزمی، تبلیغی، اموزشی و تعلیم و تربیت بودند و روحانیت، نقش محوری در انقلاب و دفاع مقدس داشتند و روحانیت در مدیریت جنگ به تمام معنا در صحنه حضور داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به رهبر انقلاب، آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله حائری شیرازی و سایر علما اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این روحانیت بود که خیانت‌های بنی‌صدر را آشکار کرد و در صحنه میدان مدیریت جنگ حضور داشت ضمن اینکه در کنار حضور در جنگ، دعوت به میدان جنگ و تبلیغ ایثار و شهادت را هم در کارنامه زندگی خود داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: روحانیت علاوه بر جنگ در حوادثی مانند سیل و زلزله و مبارزه از طریق بیان و تبیین نیز در صحنه حضور داشته و همراه با مردم است و کاخ‌نشین و تجمل‌گرا نیست و جامعه روحانیت، آن روحانی که کاخ‌نشین بوده و به نام دین در مقابل دین می‌ایستد را روحانی نمی‌داند هر چند لباس روحانیت بر تن داشته باشد.

وی با اشاره به 4 هزار شهید روحانی که تقدیم نظام و انقلاب اسلامی شده است، اظهار داشت: 181 نفر از این شهیدان دارای تحصیلات سطح 4 حوزه (معادل دکتری) و 30 نفر مانند شهیدان بهشتی، مطهری و محلاتی، مجتهد بودند.

حجت‌الاسلام بیگدلی خاطرنشن کرد: 88 نفر دارای تحصیلات سطح 3 حوزه، 26 نفر نماینده مجلس، 20 نفر از قضات قوه قضائیه، 42 نفر از ائمه جمعه، 72 نفر غواص، 2309 نفر آر.پی.جی‌زن و تک‌تیرانداز و 22 نفر فرمانده لشکر و تیپ بودند و 928 نفر نیز در رسته‌های مختلف نظامی و 222 نفر هم فرماندهان گردان و گروهان‌های مختلف بودند.

وی با بیان اینکه محراب و تریبون روحانیت، مهم بوده و دشمن به این لباس حساس است، افزود: دشمن می‌خواهد بین مردم و روحانیت تفرقه ایجاد شود و مردم در مقابل حوزه بایستد.

حجت‌الاسلام بیگدلی گفت: کنگره شهدای روحانی به این منظور برگزار می‌شود که به مردم بگویند روحانیت در کنار مردم است لذا نباید اجازه دهیم دشمن، فاصله‌ای بین مردم و روحانیت ایجاد کند و همه باهم به سمت تعالی حرکت خواهیم کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر