logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در 8 هزار مدرسه کشور؛

400 هزار دانش آموز در طرح ملی دادرس مشارکت دارند/خودامدادی و دگر امدادی هدف مهم طرح دادرس

400-هزار-دانش-آموز-در-طرح-ملی-دادرس-مشارکت-دارند-خودامدادی-و-دگر-امدادی-هدف-مهم-طرح-دادرس

معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت:طرح ملی«دادرس» با مشارکت ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، در ۸ هزار مدرسه عملیاتی شده است.

به گزارش موج رسا; معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت:طرح ملی«دادرس» با مشارکت ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، در ۸ هزار مدرسه عملیاتی شده است.

سعید بابایی در اختتامیه مرحله شهرستانی طرح «دادرس»در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای پنجمین دوره طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری اظهار داشت:این طرح در ۸ هزار مدرسه دوره اول متوسطه و با مشارکت ۴۰۰ هزار دانش‌آموز عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های هفت‌گانه به دانش‌آموزان جامعه هدف از اهداف اجرای طرح دادرس توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر محسوب می شود،خاطرنشان کرد:  در حال حاضر مراحل مختلف مسابقات دانش‌آموز آماده در روزهای سخت در حال برگزاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه تمرین حس مسئولیت‌پذیری و کسب مهارت‌های مختلف از جمله مزایای حضور و فعالیت دانش‌آموزان در تشکل‌ها و کانون‌های هلال احمر است،ادامه داد: مباحث فکری و عقیدتی در این گردهمایی‌ها به این قشر آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار تشکل رسمی در داخل مدارس دارای مجوز رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند،بیان داشت:برنامه‌های متعدد در کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در کنار سایر تشکل‌ها تدوین شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات و دوره‌های مختلف فرهنگی و آموزشی ،ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این مسابقات انجام شده است.

"شهرام میرزایی" مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در خصوص طرح دادرس اظهار داشت: طرح دادرس با هدف ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در جامعه از دیگر اهداف اجرای طرح دادرس است،ادامه داد:طرح دادرس از مؤثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان است که در قالب آن،دانش‌آموزان آموخته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران برای خانواده و مدرسه استفاده می‌کنند.

میرزایی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره طرح ملی دادرس که منتج به انتخاب گروه‌های برتر برای شرکت در مسابقات سه سطح درون مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی شده است،یادآور شد: این رقابت بین دانش‌آموزان دوره متوسطه اول پایه هشتم و در فضایی دوستانه اجرا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تعداد مدارس تحت پوشش در طرح ملی دادرس در استان زنجان  را ۱۰۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: مسابقات المپیاد آماده مرحله شهرستانی به منظور انتخاب گروه‌های برتر شهرستان، در دهه فجر و مرحله استانی در تیرماه اجرا شد.

میرزایی خاطرنشان کرد:پناه‌گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل دائم علائم حیاتی، احیای قلبی- ریوی، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری هشت سرفصل پایه دوره آموزش طرح ملی دادرس  است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر