logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۶۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

نظام حقوقی کشور به بلوغ نرسیده است/ زمینه تشکیل پرونده‌های قضایی متوجه مسئولان است

نظام-حقوقی-کشور-به-بلوغ-نرسیده-است-زمینه-تشکیل-پرونده‌های-قضایی-متوجه-مسئولان-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بعد از گذشت چهل سال هنوز نظام حقوقی کشور به بلوغ نرسیده است، گفت: در کشور نهاد های متعدد و معارض قانون گذاری وجود دارد که متاسفانه حرم قانون گذاری در کشور پایه ریزی نشده است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام مهدی باقری چهارشنبه شب در همایش سالانه بسیج حقوقدانان استان زنجان با بیان اینکه رهبری برای الگو سازی در کشور تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: تبیین هر یک از رفتار رهبری یک همایش برای تبیین نیاز دارد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نمونه «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بود، ابراز کرد: هیچ کسی ندید حاج قاسم در داخل کشور با هیچ شخص و جناحی نگاهی جز مهربانی داشته باشد و تمامی خشم خود را بر سر دشمنان می ریخت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۰ میلیون پرونده در دستگاه قضایی تولید می شود، تصریح کرد: زمینه تشکیل این پرونده‌ها متوجه مسئولان است.

وی با بیان اینکه مردم در ارتکاب جرائم کمترین نقش را دارند، عنوان کرد: مسئولان در ارتکاب جرم بیشترین نقش را دارند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه متاسفانه بعد از گذشت چهل سال هنوز نظام حقوقی کشور به بلوغ نرسیده است، ادامه داد: در کشور نهادهای متعدد و معارض قانون گذاری وجود دارد که متاسفانه حرم قانون گذاری در کشور پایه ریزی نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور نهادهای مختلفی قانون گذاری های مغایر با یکدیگر انجام می‌دهند و این مردم را دچار مشکل می‌کند، افزود: بیش از ۲۵۰۰ عنوان مجرمانه در قانون وجود دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جرم انگاری ها و برخورد با مردم به عنوان مجرم ماحصل رفتار ما بوده است، ابراز کرد: متاسفانه اسناد عادی سالانه چند میلیون پرونده در دستگاه قضایی تولید می‌کند و مردم را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیران اجرایی ما در اثر سستی و تنبلی و معافیت طلبی رفتارهایی را دارند که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: نوک تیز پیکان عدالت باید به سمت مسئولان باشد.

حجت‌‎الاسلام باقری بیان کرد: بسیج شجره طیبه ای است که برآمده از مردم است اما نسبتی با حاکمیت دارد و بسیج خدوم ترین و مخلص ترین قشر است که به کمک نظام آمده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر