logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

کاهش 30 درصدی میزان حجم مخزن سد تهم زنجان/ سد مراش با 51 درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل است

کاهش-30-درصدی-میزان-حجم-مخزن-سد-تهم-زنجان-سد-مراش-با-51-درصد-پیشرفت-فیزیکی-در-دست-تکمیل-است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به میزان حجم آبی مخزن سد تهم زنجان گفت: حجم مخزن سد تهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد و نسبت به مدت مشابه میانگین درازمدت 30 درصد کاهش را نشان می دهد.

یوسف رضاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت بارندگی در استان و کاهش 24 درصدی بارندگی نسبت به متوسط بلند مدت و وضعیت کاهش آورد رودخانه سد تهم اظهار کرد: حجم مخزن سد تهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد و نسبت به مدت مشابه میانگین دراز مدت 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه سد سازی استان گفت: سد مراش با هدف تأمین آب مورد نیاز بخش‌های شرب و صنعت و تأمین حقابه‌های کشاورزی پایین دست سد در ماهنشان تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به میزان پیشرفت این پروژه اشاره و ابراز کرد: این پروژه در حال حاضر 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پروژه سد بلوبین 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تأمین آب مورد نیاز صنعت و شرب، تأمین حقابه‌های اراضی کشاورزی پایین دست و حقابه‌های زیست محیطی از مهمترین اهداف تعیین شده آن است.

رضاپور تصریح کرد: اجرای پروژه سد مشمپا که بزرگترین سد استان به شمار می‌رود، سال گذشته متوقف شده بود که با پیگیری‌های لازم از وزارت نیرو تکمیل آن آغاز شده و شبکه آبیاری و زهکشی آن در پاوه‌رود نیز 11 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به شعارهای هفته صرفه جویی در مصرف آب، از عموم مردم بویژه کشاورزان و بهره برداران و ذینفعان خواست در مصرف بهینه آب دقت لازم را بعمل آورند چون آب جایگزین ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر