logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۶۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل انجمن کلیوی کشور مطرح کرد:

امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین است/ ۱۰۵ هزار بیمار کلیوی در کشور وجود دارد

امید-به-زندگی-در-بیماران-دیالیزی-بسیار-پایین-است-۱۰۵-هزار-بیمار-کلیوی-در-کشور-وجود-دارد
مدیر عامل انجمن کلیوی کشور با اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است، گفت: انجمن تشکیل شده و موظف به حمایت از بیماران کلیوی است.

به گزارش موج رسا; اعظم پناهی اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر ۱۰۵ هزار بیمار مضمن کلیوی، پیوندی و دیالیزی تحت پوشش انجمن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام مدیران در سراسر کشور در تلاش هستند و مدیران و خیران خود را وقف انجمن کلیوی و بیماران کرده اند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی واقعا مظلوم هستند، از روزی که دچار مشکل کلیوی می‌شوند تا پایان عمر با وضعیت خاصی زندگی می‌کنند.

مدیر عامل انجمن کلیوی کشور با اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است، تصریح کرد: انجمن تشکیل شده و موظف به حمایت از بیماران است تا این بیماران حداقل به زندگی عادی بازگردند چراکه در هر هفته این بیماران سه بار دیالیز می شوند و هزینه‌های بالایی به لحاظ رفت و آمد به این بیماران وارد می‌شود. زندگی این بیماران به دستگاه وابسته است و گاها برخی از آن‌ها چندین دهه دیالیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیماران پیوندی باید تا آخر عمر تحت مراقبت قرار داشته باشند، گفت: وضعیت اقتصادی کشور متاسفانه مناسب نیست و وضعیت برای بیماران بسیار بغرنج تر است چرا که علاوه بر هزینه‌های عادی زندگی، هزینه درمان روند بیماری را نیز متحمل می شوند.

پناهی گفت: یک پدر خانواده که بیمار شده و یک روز در میان دیالیز می‌شود منبع درآمد به طور کامل قطع می‌شود چراکه دیگر کارفرمایی حاضر به پذیرش بیماران دیالیزی نیست، بنابراین وضعیت اشتغال این بیماران واقعا نگران کننده است.

وی بیان کرد: هیچ گونه بودجه دولتی برای انجمن کلیوی اختصاص نمی‌یابد و کلا خیران تامین کننده هزینه‌ها هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر