logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۶۴۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تولیدکنندگان لوازم یدکی مکلف به درج کد رهگیری بر روی 53 قلم لوازم یدکی شدند

تولیدکنندگان-لوازم-یدکی-مکلف-به-درج-کد-رهگیری-بر-روی-53-قلم-لوازم-یدکی-شدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام کارخانجات تولید لوازم یدکی طبق تاکید وزارت صمت مکلف هستند برای تولید 53 قلم لوازم یدکی، شناسه و کد رهگیری از سامانه جامع تجارت برای هر محصول دریافت کرده و بر روی کالا ثبت کنند.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به تاکیدی که برای افزایش کیفیت خودروها بود، طرح ویژه مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات و هماهنگی‌های متعددی در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: استان‌های زنجان، خراسان رضوی، مرکزی و تهران به عنوان پیشرو در این زمینه وارد شدند و 53 قلم لوازم یدکی خودرو در این طرح وجود دارند.

فغفوری افزود: تمام کارخانجات تولید لوازم یدکی مکلف هستند برای تولید 53 قلم مذکور، شناسه و کد رهگیری از سامانه جامع تجارت برای هر محصول دریافت کرده و بر روی کالا ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هر نوع لوازم یدکی که اخیراً در بازار خریده شده و فاقد شناسه و کد رهگیری باشد به عنوان کالای تقلبی یا قاچاق بوده و به شدت برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید و اجباری که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد، تمام قطعات لوازم یدکی تولیدکنندگان قوی از جمله گروه‌های ایران‌خودرو و سایپا و سایر گروه‌های قوی و تولیدکنندگان باطری و کمک‌فنر مکلف شده‌اند که شناسه و کد رهگیری را از سامانه جامع تجارت دریافت کرده و بر روی محصول خود درج کنند.

فغفوری در خصوص نحوه استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو خاطرنشان کرد: خریداران لوازم یدکی می‌توانند با شماره‌گیری کد # 7777*4* و وارد کردن شناسه و کد رهگیری مندرج بر روی کالا، اصاله لوازم یدکی را احراز کرده و با اطمینان خریداری کنند.

وی با بیان اینکه با تمام تعمیرکاران خودرو هم مکاتبه شده است، افزود: در صورتی که تعمیرکار خودرو از قطعات فاقد شناسه و کد رهگیری استفاده کند و خودرو به مشکل برخورد حتی اگر ثابت شود که مشکل خودرو ناشی از آن قطعه نبوده است باز هم در صورت شکایت صاحب خودرو، بخشی از خسارت‌ها متوجه تعمیرکار و مکانیک مربوطه خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به فروشندگان لوازم یدکی هم تاکید شده که در خصوص قطعات بسته‌بندی صرفاً قطعاتی را می‌توانند خریداری کنند که شناسه و کد رهگیری داشته باشند.

وی در خصوص روغن موتور خودرو با بیان اینکه کمبودی نداریم، اظهار داشت: روغن موتور مشمول یارانه نیست و با همان قیمتی که بر روی آن درج شده باید به فروش برسد.

فغفوری خاطرنشان کرد: روغن موتور به اندازه کافی در بازار وجود دارد و گزارشی مبنی بر کمبود روغن موتور دریافت نشده است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر