logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۶۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فروش و خدمات به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

بیشترین مصرف برق در استان زنجان در بخش صنعت و کشاورزی است/ ۷۷ درصد مشترکان زیر الگو، برق مصرف می‌کنند

بیشترین-مصرف-برق-در-استان-زنجان-در-بخش-صنعت-و-کشاورزی-است-۷۷-درصد-مشترکان-زیر-الگو،-برق-مصرف-می‌کنند
معاون فروش و خدمات به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه کم‌ترین مصرف برق با بیشترین مشترکان در بخش خانگی است، گفت: کشاورزی و صنعت در استان زنجان بالاترین مصرف برق را دارند.

رویا قزلباس در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اصلاح تعرفه‌ برق از مدت‌ها پیش در حال اجرا است، گفت: اصلاح تعرفه‌ها به قصد هدفدار کردن مصرف در دست اقدام بوده و بهمن ۱۴۰۰ بحث اصلاح تعرفه ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این جهت مشترکانی که در حد الگوی مصرف، مصرف داشتند نسبت به گذشته تغییری در هزینه ندارند اما مشترکانی که بیش از الگو مصرف کنند با افزایش چشمگیر هزینه رو به رو خداهند شد.

معاون فروش و خدمات به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار و اطلاعات موجود ۲ درصد مشترکان در استان زنجان بیش از حد الگو مصرف برق دارند، گفت: ۷۷ درصد مشترکان زیر الگو، ۱۷ درصد مشترکان تا ۱.۵ برابر الگو و ۴ درصد دو برابر الگو مصرف برق دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون و بودجه سال ۱۴۰۰ باید تمام کنتور ها هوشمند شود، گفت: باید کنتور ها پایش پذیر باشد، این اقدام با توجه به اولویت هایی که وجود دارد آغاز شده است. با این حال جایگزینی کنتور هوشمند از مشترکان با دیماند بالا خصوصا کشاورزی، صنعتی، فیدرهای عمومی با قدرت‌های بالا آغاز شده و به تدریج خود را در بخش مشترکان عادی نشان خواهد داد.

قزلباش تصریح کرد: با اینکه تعویض کنتور‌های هوشمند آغاز شده اما فعلا امکان کنترل پذیری وجود ندارد با این حال فعلا کنتور‌ها نصب شده ‌اند تا زیر ساخت‌ها به آن‌ها اضافه شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور در بخش کشاورزی مصارف بسیار بالای برق وجود دارد، عنوان کرد: در بخش کشاورزی با اندازه دو نیروگاه دو هزار مگاواتی تجاوز از قدرت وجود دارد و برق مازاد استفاده می‌شود و در استان زنجان بخش کشاورزی فشار در بحث برق و تامین آن به بخش‌های دیگر فشار وارد می‌کند.

معاون فروش و خدمات به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: البته در استان زنجان بخش صنایع و کشاورزی همکاری مناسبی با اداره برق دارند؛ متاسفانه گاها بخش صنعت و کشاورزی در زمان کمبود برق نهایت فشار را متحمل می‌شود تا مشترکان سایر بخش ها با مشکل کم‌تری مواجه شوند.

وی بیان کرد: ۴۸۶ هزار مشترک در استان وجود دارد که عمده تعداد مشترکان در بخش خانگی است، با وجود اینکه تعداد مشترکان بیشتر است اما میزان مصرف در حالت کلی از بخش صنعت و کشاورزی که تعداد مشترک پایین‌تری دارند، کم است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر