logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۶۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

سلامت و معیشت دو شعار دولت است/ افزایش ۸ برابری یارانه ها بعد از اصلاح یارانه ها

سلامت-و-معیشت-دو-شعار-دولت-است-افزایش-۸-برابری-یارانه-ها-بعد-از-اصلاح-یارانه-ها
امام جمعه سلطانیه گفت: اصلاح یارانه ها قانون است و طبق مصوبه مجلس، دولت در سال ۱۴۰۱ مکلف به اصلاح یارانه ها و پرداخت آن به مردم شده و با اصلاح یارانه، دریافتی هر نفر حدود ۸ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نمازجمعه با توصیه به تقوای الهی، و با تاکید بر ادای حقوق متقابل والدین و فرزندان اظهار کرد: انتخاب نام نیکو و تربیت صحیح از وظائف والدین و از حقوق فرزندان است.

وی با اشاره به اصلاح و مردمی سازی یارانه ها، به تبیین مشکلات ارز ترجیحی پرداخت و با بیان اینکه این طرح باید در سال ۹۷ انجام می شد اما دولت فعلی و حتی شخص رئیس جمهور گفت من آبروی خود را هم در این راه می گذارم تا اقتصاد و معیشت مردم بهبود یابد و جلوی فساد و قاچاق و دلال بازی گرفته شود، ابراز کرد: ارز ترجیحی به جای حمایت از اقشار کم درآمد، به نفع ثروتمندان بود.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یک چهارم از منافع ارز ترجیحی به مردم می رسید، بقیه را یا دلالان، کالا وارد می کردند و به  قیمت آزاد به مردم می فروختند و یا اقلام و کالایی که باید بدست مردم می رسید به خارج از کشور قاچاق می شد، تصریح کرد: اختصاص ارز ترجیحی مشوق واردات بی رویه بود و به تولید ملی ضربه می زند.
حسینی نسب با بیان اینکه اصلاح یارانه ها قانون است و طبق مصوبه مجلس، دولت در سال ۱۴۰۱ مکلف به اصلاح یارانه ها و پرداخت آن به مردم شده و با اصلاح یارانه، دریافتی هر نفر حدود ۸ برابر افزایش یافته، عنوان کرد: دولت و قوه قضائیه باید در برابر گرانی غیر قانونی اقلام دیگر بایستند و با متخلفین قاطعانه برخورد کنند.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه سلامت و معیشت دو وعده دولت بود و در مساله سلامت و مقابله با بیماری کرونا به نتیحه مطلوبی رسیدیم که به خاطر عنایت الهی، همکاری مردم و واکسیناسیون عمومی بود، ادامه داد: مساله معیشت مردم هم با اصلاح و مردمی سازی یارانه بهتر خواهد شد و بازار بعد از یک شوک موقت به ثبات می رسد که قطعا با رعایت انصاف و اخلاق و رعایت قانون و همراهی مردم، اصناف و کسبه محقق خواهد شد.
خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به دیدار معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر شناخت افتخارات ملی از جمله شهدا، گفت: آموزش و پرورش در کنار علم آموزی، باید پرچم هویت ملی را برافراشته کند و تاریخ انقلاب و شهدا را بعنوان افتخارات ملی در دوره ۱۲ ساله به دانش آموزان بشناساند.
وی همچنین به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تاکید بر حمایت و استفاده از تولید داخلی گفت: باید با واردات بی رویه مقابله شود چرا که باعث تعطیلی هزاران فرصت شغلی در کشور می شود.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه و امیر قطر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان خصوصا با رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: تقویت روابط دو کشور از نتایج این سفرها بود و خصوصا سفر رئیس جمهور سوریه به ایران پاسخ به برخی گمانه زنی ها از جمله اینکه سوریه از طریق عادی‌سازی با کشورهای عربی به‌دنبال این است که روابط خود را با ایران کاهش دهد، بود.
حسینی نسب با گرامیداشت روز پاسداشت زبان فارسی و تاکید بر پرهیز از آمیختگی زبان فارسی با واژه های بیگانه، بر حفظ زبان ترکی و مادری و یاد دادن آن نیز تاکید کرد و افزود: زبان فارسی دومین زبان جهان اسلام و زبان انقلاب اسلامی و عامل اقتدار و نماد هویت ماست.
وی به سالروز شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر و از شهدای جنگ احد اشاره کرد و با بیان اینکه پیکر او توسط دشمن مثله شد، ابراز کرد: حضرت حمزه، اسدالله و اسد رسول الله و سید الشهداء بود و البته بعد از عاشورا امام حسین علیه السلام سید الشهدای همه همه زمان‌ها و حضرت حمزه سید الشهدای زمان خود است.
حسینی نسب با گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عرضه دین به امام عصر خود را از جلوه های زندگی ایشان دانست و با بیان اینکه هر چند حضرت عبدالعظیم حسنی با عرضه دین قصد داشت ایمان خود را محک بزند و اعتقادات خود را محکم کند، تصریح کرد: ولی در واقع عرضه دین اولا نشانگر ولایت پذیری ایشان، ثانیا مراجعه به کارشناس دین در مسائل اعتقادی و دینی و ثالثا پرهیز از غرور و مقام علمی بود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر