logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۶۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

کالاهای اساسی به وفور در بازار استان زنجان توزیع می‌شود/ تشدید برخورد با متخلفان صنفی در استان زنجان

کالاهای-اساسی-به-وفور-در-بازار-استان-زنجان-توزیع-می‌شود-تشدید-برخورد-با-متخلفان-صنفی-در-استان-زنجان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از امروز کالا ها اساسی با قیمت جدید به وفور در سطح استان زنجان عرضه می‌شوند، گفت: مشکلی به لحاظ تامین کالاها وجود ندارد و بر قیمت کالاها نیز به شدت نظارت می‌شود.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه ای از تهران برای تنظیم بازار ابلاغ شد در این برنامه مقرر شد تا بعد از امکان برداشت یارانه‌های واریزی، کالا ها با قیمت های اصلاح شده توزیع شوند.

وی با بیان اینکه قیمت های جدید کالاها از طریق مختلف در حال اطلاع رسانی است، افزود: کالاهایی که از قبل در مغازه ها موجود است با همان قیمت های قبلی عرضه می شوند اما به دلیل این که تفاوت قیمتی وجود دارد طبق پیش بینی سریع این کالاها به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه به کارخانه های سراسر کشور ابلاغ شده تا محصولات تولیدی را با قیمت جدید به شرکت های پخش استان ها تحویل نمایند، گفت: هیچ گونه نگرانی از بابت تامین کالا وجود ندارد اما کالاها با قیمت اصلاح شده و با حداکثر قیمت ابلاغی به فروش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مرغ در استان زنجان امروز توسط سازمان جهاد کشاورزی با قیمت اصلاح شده توزیع شد، شنبه نیز مرغ با تناژ بالا با قیمت جدید توزیع خواهد شد و حتی پیش‌بینی می شود بالاتر از نیاز مردم استان نیز باشد.

فغفوری با بیان اینکه ممکن است تا ورود کالاهای جدید با قیمت جدید که از خارج از استان وارد می شوند زمانبر باشد، خاطر‌نشان کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که کمبودی نیست و کالاها به وفور در دسترس خواهد بود.

وی در خصوص نظارت ها در بازار، عنوان کرد: ملاک حداکثر قیمت‌های ابلاغی است، اگر بیش از این قیمت ها کالایی عرضه شود مردم می توانند موارد تخلف را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند اما پیش بینی ما این است که با قیمت های اعلام شده حداکثری، مغازه داران نتواند خلاف این عمل کنند و بیش از این مبلغ کالایی را به فروش برسانند چراکه اولا نظارت بالا است و کالا با قیمت ابلاغ شده به وفور در دسترس خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه نظارت ها شدید است و صبح و بعد از ظهر ادامه دارد، گفت: نظارت بر مواد غذایی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است، اما با استانداری زنجان و دستگاه های مختلف نیز هماهنگ شده تا همکاری لازم برای نظارت ها را داشته باشند، در این راستا نیز گروهی متشکل از تمام ادارات استان برای نظارت بر بازار تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که فردی اقدام به انبار کالا کند تا با قیمت بالاتر آن را به فروش برساند به منزله احتکار بوده و با چنین افرادی برخورد انجام خواهد شد با این شرایط اگر چنین مواردی باشد مردم می توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ بخش احتکار اطلاع دهند تا سریعا پیگیری شود.

فغفوری در خصوص اثر بخشی افزایش جرائم تخلفات، عنوان کرد: موضوعی که اخیرا در بخش تعزیرات به آن توجه شد این بود که جریمه تخلفات را بالاتر برد با این وجود شدت جرایم در برخی امور بسیار بالا است، بنابراین به تعزیرات حکومتی استان ها اجازه داده شد تا نسبت به صدور جرائم در محل اقدام کنند.

وی گفت: جریمه عدم درج قیمت بر روی کالا قبلا ۱۰۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر این مبلغ به ۱۰ میلیون تومان رسیده و اطلاع‌رسانی لازم به اصناف نیز آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش جرایم و شیوه برخورد تعزیرات مطمئنا هزینه های تخلفات صنفی را چندین برابر کرده است که قطعا تاثیر گذار بر کاهش میزان تخلفات خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر