logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۶۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود در گفت‌وگو با موج‌رسا:

هر روستا تنها مجوز فعالیت ۴ خانه بوم‌گردی را دارد/ شهرستان ایجرود ۱۷ خانه بوم‌گردی دارد

هر-روستا-تنها-مجوز-فعالیت-۴-خانه-بوم‌گردی-را-دارد-شهرستان-ایجرود-۱۷-خانه-بوم‌گردی-دارد
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با بیان اینکه ۱۷ خانه بوم گردی دارای مجوز در شهرستان ایجرود در حال فعالیت است، گفت: در هر روستا ۴ خانه بوم‌گردی روستایی مجوز فعالیت را دارد.

لاله عبدی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود به لحاظ دارا بودن آثار تاریخی غنی است، اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ دارا بودن برخی دست‌سازها نیز شاخص بوده و در کشور کاملا شناخته شده است.

وی افزود: روستای خوئین شهرستان ایجرود ۳ اثر ثبت ملی از جمله دژمنده، حمام خوئین و میل خوئین را دارد که هر ساله سبب جذب گردشگرانی که با این آثار تاریخی آشنایی دارند به این منطقه می شود.

وی با بیان اینکه میل خوئین مربوط به قرن ۷ هجری و همزمان با دوره ایلخانیان ساخته شده است، عنوان کرد: این اثر جزو قدیمی‌ترین آثار تاریخی شهرستان ایجرود است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه اثر چهل پله در روستای گلابر یک اثر تاریخی کم نظیر است عنوان کرد: این مکان به عنوان معبد در دوره اشکانیان استفاده می شد، و جزو معابد مهری است به طوری که مردم برای عبادت باید چهل پله را به بالا می رفتند و در داخل غار تاریک مهر را پرستش می کردند.

وی ادامه داد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در روستای گلابر در شهرستان ایجرود نیز قدمتی طولانی دارد و محراب این بنا در دوره سلجوقیان ساخته شده است و جزو محراب‌های بی‌نظیر سنگی در ایران است، در این مکان صخره به عنوان محراب کنده کاری شده است و این امر نشان دهنده هنر کنده کاری در میان پیشینیان بوده است.

عبدی کیا با اعلام اینکه ۱۷ خانه بوم گردی دارای مجوز در شهرستان ایجرود در حال فعالیت است، بیان کرد: و در کنار این امر در روستای گلابر نیز خانه مسافر ایجاد شده و پذیرای گردشگران است و  روستای خوئین نیز در حال تجهیز خانه مسافر است.

وی با اشاره به اینکه هر روستای هدف گردشگری تنها مجوز ایجاد ۴ خانه بوگردی را داد، خاطر نشان کرد: در روستای آرکویین بیشترین تعداد خانه بوم گردی با تعداد ۴ خانه ایجاد شده اما موضوع جالب توجه این است که به دلیل تاثیر مثبت خانه بوم گردی در اقتصاد خانواده تعداد بیشتری از روستاییان متقاضی دریافت مجوز خانه بوم گردی در روستا هستند اما عملا به دلیل قوانین صدور مجوز بیش از ۴ خانه مجاز نیست./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر