logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۶۴۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

تجهیز ۲۳۹ خانه ورزش روستایی در استان زنجان

تجهیز-۲۳۹-خانه-ورزش-روستایی-در-استان-زنجان
واحد ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۵ خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شود گفت: در سراسر استان زنجان ۲۳۹ خانه ورزش روستایی تجهیز شده است.

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تجهیز خانه ورزش روستایی از طرف وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل استانی ابلاغ شده است، اظهار کرد: استان زنجان جزو استان هایی است که بیشترین تجهیز خانه روستایی را در سراسر کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تجهیز خانه‌های روستایی در تمامی روستاهایی که امکان تجهیز این خانه‌های ورزشی وجود دارد انجام می‌شود، ابراز کرد: اگر روستاها محل مناسبی را که دارای استانداردهای لازم ورزشی است به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شوند آن روستا و آن محل به لوازم ورزشی تجهیز خواهد شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه سیاست خانه‌های ورزش روستایی احداث سالن در روستاها نیست، تصریح کرد: هدف از تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در دسترس قرار دادن ورزش ارزان برای روستاییان است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم ساخت سالن ورزشی در روستاها برای سیستم اداری به صرفه نیست، عنوان کرد: سیاست وزارت ورزش و جوانان در دسترس قرار گرفتن ورزش ارزان در روستاهاست.

امانی با بیان اینکه در گذشته برای تجهیز خانه‌های ورزش روستایی میز تنیس روی میز، فوتبال دستی، شطرنج و تخته دارت در اختیار روستاییان قرار می‌گرفت، ادامه داد: اکنون تجهیز خانه‌های ورزش روستایی بر اساس پتانسیل آن روستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در روستای پتانسیل ورزش فوتبال وجود داشته باشد تجهیز خانه‌های ورزش روستایی بر اساس این پتانسیل انجام می‌شود، افزود: اکثر روستاهایی که جمعیت آنها بیش از ۸۰۰ نفر است خانه ورزش روستایی آنها تجهیز شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در سالهای گذشته برای تجهیز خانه‌های ورزش روستایی یک میز تنیس، فوتبال دستی، میز شطرنج و تخته دارت اهدا می‌شد، افزود: اکنون بر اساس پتانسیل روستاها تجهیز خانه‌های روستایی انجام می‌شود و اگر در روستایی برای مثال رشته فوتبال فوتبال پتانسیل خوبی داشته باشد تجهیز خانه‌های روستایی متناسب با این رشته ورزشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمامی روستاهای تجهیز شده سالن ورزشی زمین فوتبال و یا خانه ورزش روستایی وجود دارد، افزود: در سراسر استان زنجان ۲۳۹ خانه ورزش روستایی تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات حداقل ۲۵ خانه ورزش روستایی دیگر نیز تجهیز می‌شود، ادامه داد: بانوان در روستاها می‌توانند از خانه‌های ورزش روستایی استفاده کنند.

امانی با بیان اینکه ورزش بانوان نیازمند فرهنگ سازی است، ابراز کرد: ورزش بانوان به خصوص در روستاها نیازمند یک فرهنگ سازی گسترده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر