logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۶۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
شهردار زنجان:

محور پادگان تا پایان خردادماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود/ بارش باران عملیات آسفالت‌ریزی را متوقف کرد

محور-پادگان-تا-پایان-خردادماه-امسال-زیر-بار-ترافیک-می‌رود-بارش-باران-عملیات-آسفالت‌ریزی-را-متوقف-کرد
شهردار زنجان گفت: تلاش داشتیم که محور پادگان 3 خرداد به بهره‌برداری برسد اما با توجه به شرایط آب و هوایی به پایان خرداد موکول شد تا در این زمان به زیر ترافیک برود.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروزفر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: حدود 4 میلیارد تومان برای کفسازی بازار مسگرها هزینه شد.

وی در خصوص تردد خودروها در این محل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌ها از این به بعد با تصمیم مردم، طراحی و اجرا و بهره‌برداری خواهند شد در این مورد نیز از اهالی و کسبه مسگرها خواستیم که هماهنگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام کنند که با توجه به سیاست‌های کلی، نتیجه نهایی در خصوص تردد خودروها در این محل را تعیین و اعلام کنیم.

فیروزفر افزود: اقداماتی برای تامین مخازن زباله و روشنایی این محل انجام خواهد شد اما میراث فرهنگی، همکاری مناسبی با شهرداری ندارد که حتما باید ورود کند در حالی که الان کار برعکس شده و شهرداری به جای ان‌ها کار می‌کند.

شهردار زنجان با بیان اینکه میراث فرهنگی در پروژه‌ها باید جدی‌تر وارد شود، تصریح کرد: البته شهرداری زنجان کارها را انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که نقصی در خدمات باشد.

وی با بیان اینکه اقداماتی قبل از عید برای کفسازی بازار بالا انجام شده است، گفت: برنامه‌ریزی بر این است که کل بازار بالا و راسته‌ها و میادین کفسازی شود اما در خصوص نوع کفسازی به‌ویژه میدان میوه باید تعاملی بین اهالی و کسبه‌ها، میراث فرهنگی و شهرداری صورت می‌گرفت که توافق لازم انجام شده، برآوردها صورت گرفته و در مرحله تعیین پیمانکار هستیم.

فیروزفر با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده که اقدامات لازم در خصوص اصلاح شبکه آب در بازار بالا را انجام داده است، اظهار داشت: از شرکت توزیع نیروی برق استان نیز انتظار می‌رود که شبکه برق بازار را سریع‌تر تعیین تکلیف کند چرا که هم وضعیت شبکه برق بازار نامناسب بوده و هم بعد از اجرای طرح کفسازی، اجازه حفاری در این منطقه صادر نمی‌شود.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا کفسازی بازار بالا با فازبندی مناسبی به جلو برود که کسبه نیز ضرر و زیان نبینند.

وی افزود: عملیات اجرایی کفسازی بازار بالا به زودی آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن به پایان برسد.

فیروزفر در خصوص وضعیت روشنایی شهری با بیان اینکه انتظار داریم متولیان امر زودتر تعیین تکلیف کنند تا بدانیم مشکل در کجاست، ابراز کرد: تاریکی شهر اصلا مناسب نیست و علاوه بر مشکلات امنیتی، زیبایی شهر را نیز زیر سوال می‌برد و حرکتی در این راستا آغاز کرده‌ایم که نیازمند همراهی شرکت توزیع برق است.

شهردار زنجان با اشاره به آماده کردن طرحی برای جایگزینی لامپ کم‌مصرف با سیستم روشنایی فعلی برای معابر شهر زنجان گفت: گروهی این طرح را آماده کرده‌اند و مذاکراتی با پرک علم و فناوری داشتیم که این طرح تبدیل به دانش‌بنیان شود تا با اجرای آن در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند همراهی نزدیک شرکت برق است، اظهار داشت: این گروه آمادگی اجرای سیستم روشنایی به‌صورت پایلوت و رایگان در یکی از پارک‌های شهر زنجان را دارند تا میزان مصرف برق با سیستم جدید سنجیده شود که به شرط همکاری شرکت برق با اجرای این طرح، مشکل حل می‌شود.

شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آسفالت‌ریزی گفت: در روزها و هفته‌های گذشته شاهد نزولات و رحمت الهی در شهر زنجان بودیم هر چند خلل زیادی در برنامه‌ریزی کلی وارد نکرد و با توجه به اینکه روکش آسفالت مستلزم وجود هوای غیررطوبی است، توقف در آسفالت‌ریزی به دلیل شرایط آب و هوایی 2 هفته گذشته است که پیمانکار مربوطه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی آماده آسفالت‌ریزی است.

فیروزفر افزود: تلاش می‌کنیم که امسال در روند آسفالت‌ریزی شرمنده مردم نشویم و سرعت و کیفیت را همراه هم خواهیم داشت ضمن اینکه وضعیت آسفالت‌ریزی نظارت شده و یک تیم نیز کنترل نامحسوس خواهند داشت و لکه‌گیری هم در روزهایی که شرایط آب و هوایی اجازه دهد انجام می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه محور پادگان گفت: زیرسازی قبلی نیاز به تجدید داشت که اکنون در حال انجام است و آسفالت‌ریزی نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عناصر دیگر پروژه نیز در حال تامین است و رفیوژ وسط تمام شده است، اظهار داشت: پیاده‌روها نیز با راه‌اندازی کارخانه پیور انجام می‌شود و هر چند تلاش داشتیم این پروژه تا 3 خرداد به بهره‌برداری برسد اما با توجه به شرایط آب و هوایی به پایان خرداد موکول شد تا در این زمان به زیر ترافیک برود.

فیروزفر در خصوص کفسازی بازار پایین خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده بود، محدود بود و حتی یک‌چهارم هزینه‌ها را هم پوشش نمی‌داد اما با توجه به اهمیت موضوع، ردیف بودجه را جابه‌جا و افزایش دادیم و با وجود اینکه برای سال آینده برنامه‌ریزی شده بود سعی می‌کنیم با تامین اعتبار، جزء پروژه‌های امسال قرار داده شود و کفسازی بازار را یکپارچه تمام کنیم البته قول قطعی نمی‌دهیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر