logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۶۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان:

آب آشامیدنی زنجان به صورت مستمر کنترل می‌شود/ وضعیت آب شرب زنجان استاندارد است

آب-آشامیدنی-زنجان-به-صورت-مستمر-کنترل-می‌شود-وضعیت-آب-شرب-زنجان-استاندارد-است

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت : کیفیت آب شرب استان زنجان در وضعیت بسیار مطلوبی است.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: کیفیفت آب شرب خط قرمز ماست که شرکت آبفای استان با تمام تلاش سعی کرده است آبی که تولید و به دست مشترکین می‌رساند از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی به میزان مطلوبیت کلر باقیمانده در آب هم اشاره کرد و افزود‌: طی سال گذشته میزان مطلوبیت کلر باقی مانده در آب شرب این استان 99.8 (99 ممیز‌8‌) درصد بوده که استاندارد آن 99و نیم  درصد است.

مدیر‌عامل شرکت آبفای استان زنجان در ادامه تصریح کرد: مجموع آب شرب سالانه تولیدی در استان زنجان بیش از‌ 69 میلیون مترمکعب است.

جزء قاسمی گفت‌: استان زنجان دارای چهار آزمایشگاه است که این آزمایشگاه‌ها، آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفی آب در زنجان، آزمایشگاه میکروبی در شهرستان‌های ابهر و خدابنده، آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان و ماهنشان است.

وی افزود: کنترل کیفیت آب در سطح استان به صورت دائمی و مستمر مورد پایش قرار می گیرد.: مدیر عامل شرکت آبفای استان تصریح کرد : سال گذشته در کل شهرهای استان زنجان 26 هزار و 847 نمونه آب شرب مورد کلرسنجی قرار گرفت که حد استاندارد آن 25 هزار مورد است.

مدیر‌عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: علاوه بر آزمایش‌های کلرسنجی بر روی آب شرب، آزمایش‌های میکروبی در همه شهرهای استان زنجان بر اساس استاندارد انجام می‌شود.

وی گفت: علاوه بر آزمایش های کلرسنجی که بصورت روزانه از شبکه توزیع و مخازن ذخیره آب انجام می­گیرد، آزمایشهای میکروبی، فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی نیز مطابق دستورالعمل­های ارسالی شرکت مهندسی آبفای کشور از کلیه منابع تامین آب شرب، شبکه توزیع و مخازن ذخیره آب صورت می­پذیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر