logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۶۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی ایجرود خبرداد

پیش‌بینی کاهش تولید 50 درصدی گندم در ایجرود

پیش‌بینی-کاهش-تولید-50-درصدی-گندم-در-ایجرود

رئیس جهاد کشاورزی ایجرود با اشاره به برداشت گندم در شهرستان ایجرود گفت: امسال به دلیل کمبود بارش پیش‌بینی شده برداشت گندم در ایجرود 50 درصد کاهش یابد.

به گزارش موج رسا; محمد باقر آقاجانلو با بیان اینکه برداشت گندم از هفته گذشته آغاز شده و بیش از ۳۰۰ هکتار برداشت شده است، اظهار داشت: پیش بینی تولید امسال حدود ۲۵ هزار تن می باشد که با توجه به تولید سال گذشته ( ۵۱ هزار تن) کاهش ۵۰ درصدی دارد.

وی با اشاره براینکه علت این امر، بارش نامناسب پاییز سال گذشته، سرمای فروردین ماه و عدم وجود بارش مناسب در اردیبهشت و خرداد امسال است، افزود: بیش از ۴۰ هکتار کشت کلزا در شهرستان ایجرود اتفاق افتاده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایجرود با تاکید بر اینکه بدلیل شرایط دمایی خاص زمستان گذشته و عدم وجود پوشش برف بر روی محصول کلزا، حدود ۱۳ هکتار از مزارع به مرحله قابل برداشت رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر برداشت کلزا به اتمام نرسیده است.

آقاجانلو با بیان اینکه استقبال کشاورزان بدلیل عدم وجود تجربه کشت محصول چندان مطلوب نیست، ادامه داد:  کارشناسان شهرستان با برگزاری کلاس ها و بازدید های آموزشی، سعی در ترویج و ترغیب کشاورزان جهت کشت این محصول را دارند.

وی با اشاره بر اینکه کلزا در تناوب با گندم و جوی آبی کشت می گردد و جایگزین آن نیست، اذعان کرد: در سال‌های گذشته، کشت کلزا بصورت مقطعی انجام می‌شد ولی از سال ۹۴ سیاست تولید دانه‌های روغنی مجدداً در دستور کار شهرستان قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره بر اینکه محصول کلزا بدلیل مدیریت پذیر بودن، قابلیت ایجاد درآمد مناسب برای کشاورزان را داشته و بدلیل حجم بالای بوته و نفوذ مناسب ریشه در خاک، باعث افزوده شدن مواد آلی و نیز ایجاد تخلخل در خاک می شود، گفت: این عوامل باعث افزایش ۳۰ درصدی عملکرد گندم کشت شده سال بعد خواهد شد.

منبع: ایجرود خبر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر