logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۶۳۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد

تصویب مطالعات منظومه‌های روستایی در 17 بخش استان زنجان

تصویب-مطالعات-منظومه‌های-روستایی-در-17-بخش-استان-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: گلاب گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم با برند روستای دستجرده، تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای با اشاره به بهره‌برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم در راستای اجرای طرح منظومه روستایی اظهار داشت: طرح کشت گل محمدی برای اولین بار درشهرستان طارم در فروردین سال ۱۴۰۰ با همکاری طرح منظومه روستایی و اداره جهاد کشاورزی به وسعت ۵ هکتار در روستای دستجرده اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در فروردین سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید و در همین راستا دستگاه‌های فرآوری این محصول نیز در روستای دستجرده استقراریافت.

خواجه‌ای با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، همکاری و تعامل ویژه‌ای در اجرای این طرح و ارائه تسهیلات داشته‌اند، افزود: تیم تسهیلگری منظومه روستایی نیز به عنوان ترویج‌کننده و هماهنگ‌کننده اجرای این طرح، نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد: گلاب گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم با برند روستای دستجرده، تولید و روانه بازار می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مطالعات منظومه‌های روستایی در 17 بخش استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیشرفت 100% به تصویب نهایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است، گفت: اجرای طرح منظومه در بخش مرکزی طارم از محل اعتبارات ملی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است، تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است.

خواجه‌ای افزود: در قالب این برنامه، تعداد 1822 طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود که از این تعداد 175 طرح، قابلیت برندینگ و 378 طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای 7094 نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر