logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۶۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

حذف ارز ترجیهی تاثیری بر افزایش قیمت دارو در حوزه دامپزشکی ندارد/ تزریق بیش از ۷۵۰ هزار دوز واکسن نیوکاسل رایگان در بین طیور بومی روستایی زنجان

حذف-ارز-ترجیهی-تاثیری-بر-افزایش-قیمت-دارو-در-حوزه-دامپزشکی-ندارد-تزریق-بیش-از-۷۵۰-هزار-دوز-واکسن-نیوکاسل-رایگان-در-بین-طیور-بومی-روستایی-زنجان-
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به ارزيابي و پيش بيني سازمان دامپزشكي كشور؛ حذف ارز ترجیحی طي سال ۱۴۰۱، در حوزه واکسن، دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی مرتبط با دامپزشکی تاثیر چنداتی نخواهد داشت.

محمد باقر حاج کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به ارزيابي و پيش‌بيني سازمان دامپزشكي كشور؛ حذف ارز ترجیحی طي سال ۱۴۰۱، در حوزه واکسن، دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی مرتبط با دامپزشکی تاثیر چنداتی نخواهد داشت. یعنی هیچکدام از این اقلام به علت حذف ارز ترجیحی، افزایش قیمت قابل توجهی نخواهند داشت و دامپزشکی آن را با دقت رصد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون جمعیت دامی و طیور یکی از مهمترین وظیفه‌های دامپزشکی است، گفت: طیور صنعتی، علیه بیماری‌های مختلف گاهی چندین نوبت واکسیناسیون می‌شوند بطوریکه در سال۱۴۰۰ با وجود ۲۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، میزان واکسن مورد استفاده در آنها بیش از ۲۰۰ میلیون دوز بوده است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان افزود: البته تمامی این واکسن‌ها توسط بخش خصوصی تامین شده و هزینه آن نیز توسط خود تولید کننده تامین شده است و دامپزشکی در تامین، حمل و نقل، انبارش، توزیع و زنجیره سرد نظارت‌های لازم را اعمال کرده است.

وی تصریح کرد: با این حال اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ جمعیت طیور بومی روستاها و حمایت از اقتصاد خانواده روستایی، در طول سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۵۰ هزار دوز واکسن نیوکاسل را بصورت کاملا رایگان در بین طیور بومی روستایی استفاده کرده است که هم جنبه پیشگیرانه داشته وهم بعنوان یک امر ترویجی و آموزشی برای هموطنان روستایی توسط همکاران ادارات دامپزشکی شهرستان های استان اجرا شده است.

حاج‌کاظمی با اشاره به اینکه امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها واکسیناسیون طیور در واحد‌های صنعتی و سنتی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی وظیفه کنترل و پیشگیری بیماریهای دام و طیور را بر عهده دارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر