logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۶۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

فضای مجازی فرصتی بکر برای ایجاد اشتغال و فعالیت اقتصادی در روستاها است

فضای-مجازی-فرصتی-بکر-برای-ایجاد-اشتغال-و-فعالیت-اقتصادی-در-روستاها-است
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: فضای مجازی فرصتی بکر برای ایجاد اشتغال و فعالیت اقتصادی است و در این راستا جوانان روستایی نیز که دسترسی به اینترنت دارند می توانند از ظرفیت‌های این فضا برای فروش محصولات تولیدی دامی، کشاوری و صنایع دستی استفاده کنند.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با توجه به اینکه توسعه ارتباطات و دسترسی به اینترنت در بیشتر نقاط استان انجام شده و برنامه ریزی برای سایر نقاطی که فاقد اینترنت هستند در حال انجام است، جوانان می توانند برای کسب و کار‌های مختلف از بستر های موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید کسب‌وکار‌ها از طریق فضای مجازی توسعه یابد، گفت: بهره‌مندی از بازار‌های گسترده به واسطه اینترنت فراهم است و حتی بازار‌های فرا‌ استانی نیز فراهم شده است. بنابراین بهترین فرصت است تا برای توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار‌های مبتنی بر فضای مجازی از این ظرفیت ها استفاده شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه اهمیت و تأثیر کسب و کار‌های آنلاین برای توسعه جامعه امروزی و افزایش رفاه مردم غیر قابل انکار است، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی مهمترین بستر برای رفع نیاز‌های تجاری طیف زیادی از جامعه است و بنابراین نیاز است تا ساماندهی سایت‌های تجاری انجام شود چراکه این امر موثرترین روش برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کسب و کار‌های حوزه ICT با مشارکت، همه سازمان‌های اثرگذار در کسب و کار‌های ICT امکان پذیر است، عنوان کرد: یکی از راهکار‌های اصلی برای جلب اعتماد مشتریان، داشتن‌ نماد است، چراکه اگر کسب و کاری دارای لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی باشد، راحت‌تر می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند.

سرائی با بیان اینکه این ظرفیت بکر بهره‌مندی از اینترنت در سطح روستاها بیشتر محسوس است، گفت: جوانان روستایی می توانند امکان فروش محصولات کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات دامی و لبنی، را در بستر فضای مجازی فراهم کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بستر اینترنت و فضای مجازی می تواند در حوزه بومگردی روستایی برای شناساندن استعداد روستاها برای جذب گردشگر کمک شایانی کند، گفت: فارغ از گردشگری داخلی و محلی، در زمینه گردشگری خارجی که ارزآوری مهمترین مزیت آن است، به نوعی فعالیتی صادراتی نیز محسوب می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه با ایجاد و گسترش کسب‌وکار مجازی در مناطق روستایی علاوه بر تقویت اقتصاد روستا و ایجاد اشتغال، می‌توانیم از مهاجرت‌هایی که از مناطق روستایی صورت می‌گیرد هم جلوگیری کنیم، گفت: البته در سطح استان مجوز‌هایی در حوزه کسب و کار های اینترنتی صادر شده و افراد در حال فعالیت اقتصادی در این فضا هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان به دنبال کار هستند، عنوان کرد: در صورتی که در جامعه نیازها و فرصت‌های اشتغال زیادی وجود دارد که ممکن است جوانان به آن‌ها بی خبر باشند در صورتی که با توجه به آن فرصت‌ها و با فکر و ایده خود می‌توانند کسب‌وکارهای مختلفی را برای خود ایجاد کرده و خدمات ارزنده ای نیز برای جامعه داشته‌ باشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر