logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۶۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان:

بیش از 1800 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره کمیته امداد در محل‌های مختلف زنجان مستقر می‌شود/ نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان زنجانی افتتاح شد

بیش-از-1800-پایگاه-جمع‌آوری-زکات-فطره-کمیته-امداد-در-محل‌های-مختلف-زنجان-مستقر-می‌شود-نمایشگاه-عرضه-محصولات-تولیدی-مددجویان-زنجانی-افتتاح-شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره مومنین روزه‌دار در تمام محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر و معابر استان زنجان دایر می‌شود.

به گزارش موج رسا; روح‌اله صالحی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان برای جمع‌آوری زکات فطره مومنین روزه‌دار در روز عید سعید فطر آمادگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطره امسال نیز همانند سال‌های گذشته با محوریت دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان زنجان انجام می‌شود.

صالحی افزود: به منظور جمع‌آوری زکات فطره مومنین روزه‌دار در روز عید سعید فطر، پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره و کفاره‌ها در تمام محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر و معابر استان زنجان در این روز دایر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از برنامه‌ریزی این نهاد برای واریز زکات فطره جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر به حساب نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده با بانک‌های عامل، تمام وجوهات جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر با رعایت موازین شرعی در هزینه‌کرد این وجوهات قبل از ظهر روز عید به حساب مددجویان تحت حمایت این نهاد و بهزیستی واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای زکات استان، صندوق‌های جمع‌آوری زکات باید مجوز شورای زکات استان را داشته باشند و شهروندان، زکات فطره خود را به صندوق‌های دارای مجوز شورای زکات استان پرداخت کنند.

صالحی اظهار داشت: در کنار فراهم شدن بسترهای الکترونیکی پرداخت زکات فطره در استان زنجان 1819 پایگاه در روز عید سعید فطر به منظور جمع‌آوری زکات فطره و کفاره‌های مومنین روزه‌دار در مصلاها، مساجد و محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری، معابر و دفاتر کمیته امداد در سطح استان استقرار می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این نهاد برای پوشش حداکثری در حوزه ساماندهی زکات فطره و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش دسترسی مومنین در روز عید فطر برای پرداخت زکات فطره خاطرنشان کرد: جهت بهره‌مندی بیشتر از زکات فطره مومنین روزه‌دار در امور معیشت نیازمندان، جمع‌آوری زکات فطره با پوشش بیش از 75 درصدی در سطح استان زنجان توسط دبیرخانه شورای زکات استان در سال جاری هدفگذاری شده است.

دبیر شورای زکات استان زنجان با اشاره به فراهم شدن زمینه پرداخت زکات فطره به‌صورت غیرحضوری خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد و استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره، سامانه آنی پرداخت #5*024*8877* و سایت  کمیته امداد به نشانی emdad .ir برای جمع‌آوری زکات فطره و وجوهات شرعی مومنین روزه‌دار در روز عید سعید فطر پیش‌بینی شده و هم‌استانی‌ها می‌توانند زکات فطره و وجوهات شرعی خود را از این طریق نیز پرداخت کنند.

*‌ نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان زنجانی افتتاح شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین از افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان زنجانی در 3 شهرستان خبر داد و گفت: به منظور معرفی، عرضه و فروش مستقیم تولیدات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، نمایشگاه عرضه و فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های زنجان، خرمدره و خدابنده افتتاح شد.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از روز چهارشنبه (7 اردیبهشت) افتتاح شده و به مدت یک هفته (تا 14 اردیبهشت) دایر است.

صالحی خاطرنشان کرد: تولیدات مددجویان فعال در عرصه صنایع دستی، گیاهان دارویی، کیف و کفش، پوشاک، مواد غذایی و خوراکی، شیرینی و شکلات در این نمایشگاه‌ها عرضه شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد، توانمندسازی بوده و ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار از اقدامات اصلی این نهاد در این بخش است، افزود: اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت، زمینه‌ساز توانمندی و خودکفایی آنان بوده و موجب فراهم شدن بسترهای لازم برای خروج توانمندشده گروه‌های مختلف مددجوی تحت حمایت از چرخه حمایتی امداد می‌شود.

صالحی ادامه داد: با همین رویکرد و ارائه خدمات اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت، 1100 مددجوی زنجانی در سال گذشته به صورت توانمند شده از بدنه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با دعوت از عموم مردم برای بازدید از این نمایشگاه‌ها در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش‌بنیا، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان تحت حمایت، نقش مهمی در معرفی محصولات، پایداری مشاغل و درآمدزایی داشته و زمینه توانمندسازی آنان را تقویت می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر