logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۶۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان:

۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در استان زنجان برگزار می شود/ سپاه یک نهاد مکتبی بوده و صرفا یک نهاد نظامی نیست

۲۰۰-عنوان-برنامه-در-هفته-عقیدتی-و-سیاسی-در-استان-زنجان-برگزار-می-شود-سپاه-یک-نهاد-مکتبی-بوده-و-صرفا-یک-نهاد-نظامی-نیست-
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان گفت: در هفته عقیدتی و سیاسی، ۲۰۰ عنوان برنامه در مجموعه سپاه استان با محوریت های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که مناسبت تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج برگزار شد، اظهار داشت: با تمام هجمه‌هایی که علیه سپاه و بسیج وجود دارد، سپاه هراسی و بسیج هراسی که وجود دارد، اما با تلاش رسانه در حد امکان نظام توانسته در مقابل این هجمه‌ها با‌ایستند و امروزه با قدرت در مقابل مستکبران ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج، همزمان با هفته معلم و بسیج فرهنگيان و همچنین هفته بسیج کارگری است، افزود: اما عمده برنامه ها در خصوص هفته عقیدتی است با این وجود هفته معلم نیز مورد توجه قرار دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه یک نهاد مکتبی بوده و صرفا یک نهاد نظامی نیست، گفت: هدف امام راحل نیز این نبود که سپاه صرفا یک نهاد نظامی باشد، مقام معظم رهبری نیز این نظریه را ندارند؛ بلکه سپاه یک نهاد مکتبی، دینی، اعتقادی، با رویکرد حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های آن است به همین منظور نهادی به نام نهاد نمایندگی ولی فقیه چه از زمان امام راحل و چه بعد از ایشان تشکیل شده و این مسئله ادامه دار شده است این نهاد جزو نهاد های موفقی نیز بوده در همین خصوص حضرت آقا عنوان کرده اند که ۱۰۰ درصد از سپاه راضی هستم و سپاه این را به کارنامه خود اضافه کرده‌ است. بنابراین این موضوع نشان دهنده بعد معنوی، اعتقادی، فرهنگی، مذهبی، دینی و عمق بخشی دینی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه مهم را بر عهده سپاه قرار داده‌اند، گفت: ارتقا معنویت، روحیه جهادی و انقلابی و بهره‌گیری از حوزه های علمیه و روحانیت از جمله ان ها است. مقام معظم رهبری فرموده اند که سپاه یک مجموعه نظامی محض نیست.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: این فرمایشات رهبری وظایفی را بر عهده ما قرار داده است و در طول ۴۳ پیروزی انقلاب زمانی که فعالیت ها را می بینیم مشخص می شود در طول این سال ها در عرصه مبارزه با کسانی که علیه نظام در سیستان، آذربایجان، ترکمن شورش کردند سپاه پای کار بوده است. در راستای جنگ نرم و هجمه فرهنگی دشمن؛ سپاه باز هم پای کار بوده، امروزه نیز در راستای خدمات رسانی و کمک رسانی سپاه در همه عرصه ها حضور دارد.

وی با بیان اینکه ما سپاه را برای حفاظت و حراست از انقلاب می خواهیم، گفت: پاسدار ما برای حفاظت و حراست نیازمند حفاظت و حراست است، پاسدار ما به پاسداری نیاز دارد. ما باید از این پاسدار و بسیجی در بعد نظارتی و مسائل آموزشی، عمق بخشی فرهنگی و اعتقادی حفاظت کنیم و سپاه توانسته در این راستا اقدامات خود را انجام دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برای اینکه سپاه بتواند جلوه عقیدتی خود را نمایان کند، و عمق اعتقادی مجموعه را به جامعه مخاطبان خود منعکس کند، افزود: در این راستا هفته ای به نام هفته عقیدتی در هفته شهادت شهید مطهری پیش بینی شده است که از ۱۲ اردیبهشت آغاز می شود و در این راستا برنامه های مختلفی در سپاه و بسیج طراحی می شود و این برنامه ها تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی در ادامه اهم برنامه هایی که در این هفته برگزار خواهد شد را تشریح کرد و گفت: مراسمات متعددی پیش بینی شده که از جمله آن مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری در قالب حکمت مطهر است که از مربیان، هادیان، فرماندهان مربی نمونه سپاه و بسیج تجلیل خواهد شد. آثار شهید مطهری با محوریت جهاد تبیین در قالب برنامه های فرهنگی در مجموعه های ستادی استان مورد توجه خواهد بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه یادواره های شهدا در استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سه یادواره عمده وجود دارد، یادواره ۴ هزار شهید روحانی در مرکز استان در ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار خواهد شد، در شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده نیز یادواره هایی برای شهدای روحانی و مربیان شهید برگزار خواهد شد این در حالی است که یادواره شهدا برای شهدای معلم نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه زنگ سپاس به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم در مدارس توسط بسیج فرهنگیان بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اجرای مجمع کنگره معلمان در استان نیز توسط بسیج فرهنگیان به اجرا در خواهد آمد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه گروه های جهادی برای جمع اوری کمک های مومنانه فعال خواهند شد، افزود: به مناسبت هفته معلم بسیجیان به مناطق محروم اعزام می شوند. با این وجود برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی توسط بسیج دانش آموزی و دانشجویی از جمله دیگر برنامه ها است.

وی گفت: بازخوانی و بازنشر اندیشه‌های استاد شهید مطهری از جمله دیگر برنامه ها خواهد بود تا نسل جوان و نوجوان با آثار این شهید بزرگوار آشنا شوند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه به تعداد ۲۰۰ عنوان برنامه در مجموعه سپاه استان در راستای برنامه های فرهنگی، اعتقادی، دینی و بصیریتی برگزار خواهد شد، گفت: هر چند زمانی که این برنامه ها در پایگاه های مقاومت پخش می شود تقریبا چندین برابر می شود اما عنوان برنامه ها همان ۲۰۰ عنوان برنامه می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور در ۴ خرداد ماه در قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار این برنامه در سطح کشور برگزار می شود تا جایگاه روحانیت در کشور به جامعه اسلامی و دنیا منعکس شود و در این راستا سپاه استان وظایفی همچون دیدار با خانواده شهدا خواهد داشت و هدایایی از طریق مقام معظم رهبری و مسئولان سپاه تهیه شده و به خانواده های شهدا تقدیم می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۴۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است، گفت: استان زنجان نیز با این شهیدان در کنگره شرکت خواهد کرد، با این حال نامگذاری معابر و خیابان ها به نام این شهیدان روحانی نیز جزو اولویت ها خواهد شد.

وی در ادامه در تشریح برنامه‌های روزانه هفته عقیدتی و سیاسی عنوان کرد: ۱۲ اردیبهشت اولین روز از هفته گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری است و برنامه ها با محوریت خدا محوری و اعتقاد به معاد که همان جهان بینی توحیدی است برگزار خواهد شد؛ ۱۳ اردیبهشت ترویج معنویت و اخلاق، ۱۴ اردیبهشت جهاد و تلاش برای زمینه سازی ظهور، ۱۵ اردیبهشت عدالت و مبارزه با فساد، ۱۶ اردیبهشت استکبار ستیزی و مقاومت و ایستادگی، ۱۷ اردیبهشت ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی، ۱۸ اردیبهشت شناخت فتنه های زمان و دشمن شناسی، ۱۹ اردیبهشت جهاد تبیین، ۲۰ اردیبهشت تربیت نسل جوان و متدین و انقلابی محوریت اجرای برنامه ها خواهند بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هجمه‌ای که هم‌اکنون علیه سپاه و بسیج وجود دارد، ایجاد تحریف است، گفت: دشمن سعی می کند انقلاب را تحریف کند، خدمات انقلاب و سختی هایی که قبل از انقلاب بوده را تحریف کند و تلاش‌های سپاه و بسیج را وارونه جلوه دهد. یکی از کارهایی که در بحث جهاد تبیین باید انجام شود این است که باید به بیان دستاوردهای انقلاب بپردازیم و مشکلاتی که قبل از انقلاب نیز وجود داشت را تشریح کنیم و مردم بدانند چه سختی هایی قبل از انقلاب وجود داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه سپاه و بسیج در راستای جهاد تبیین برنامه‌ریزی دارد و قالب برنامه‌ها نیز در همین راستا انجام می‌شود، گفت: سال گذشته ۲۰ هزار جلسه بصیرت افزایی در استان برگزار شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر