logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۶۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پروژه‌های نیمه کاره در زنجان همچون زخمی بر پیکر شهر هستند

پروژه‌های-نیمه-کاره-در-زنجان-همچون-زخمی-بر-پیکر-شهر-هستند
استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه‌های نیمه کاره همچون زخم بر پیکره شهر بوده و نماد ناکارآمدی هستند، گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا در مدت ۶ ماه اول سال تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری کامل برسد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه موافق واگذاری تبصره ۱۸ به شورای هماهنگی بانک‌ها نیستم، اظهار داشت: برای این امر بهتر است سه نفر متشکل از رئیس دستگاه اقتصادی و مدیر یا معاون سازمان برنامه‌ریزی و رئیس هر کدام از بانک ها تشکیل شود بلکه با این راهکار روند کار‌ها با شرایط بهتری پیش رود و موفقیت بیشتری حاصل شود.

وی با بیان اینکه باید بانک‌ها همراهی لازم را داشته باشند، گفت: تمام دستگاه‌ها که ذی نفع هستند، سازمان صمت، پارک و علم و فناوری، سازمان جهاد کشاورزی باید خود پیگیر امور از محل تبصره ۱۸ از بانک ها باشند.

افشارچی با اشاره به اینکه باید هر دو هفته یک بار توسط سازمان‌های مختلف چک شود که چه تعداد از معرفی شده‌ها برای دریافت تسهیلات موفق به اخذ شده‌اند، عنوان کرد: این مسئله جدی است، با این حال باید بانک ها نیز رفتار خود را تصحیح کنند.

وی با بیان اینکه در سطح استان پروژه‌های عمرانی بسیاری وجود دارد که نیمه کاره هستند و هنوز زمان تکمیل آن ها مشخص نیست، افزود: برخی از این پروژه‌ها بسیار بزرگ هستند و یکی از همان پروژه‌های نیمه کاره استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفره است که باید این پروژه‌ها تمام شوند.

استاندار زنجان تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشخص کند که در ۶ ماهه نخست سال جاری کدام پروژه‌ها تکمیل خواهد شد، با این حال دو پروژه موزه دفاع مقدس و توان بخشی امسال تکمیل خواهند شد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه کاره به عنوان زخم در پیکره شهر محسوب می‌شود و نماد ناکارآمدی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا اعتبارات جذب شود تا در انتهای سال چند پروژه تکمیل شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه حواسم بر تمام پروژه‌ها خواهد بود و از تمام دستگاه‌ها درخواست دارم تا این موضوع را جدی بگیرند، گفت: چرا باید حجمی از پول در حساب دستگاهی باشد اما ما مداوم نگران این باشیم که با وجود اعتبار چرا پروژه تکمیل و به مرحله نهایی نمی‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش شد تا ۳ کارخانه بزرگی که مالیات در استان دیگری پرداخت می‌کنند به استان انتقال یابد، گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده این امر در حال انجام است، با این حال با توجه به اتفاقاتی که در دریافت مالیات اتفاق است اوضاع بهتر خواهد شد و حتی می توان برخی پروژه های نیمه کاره را نیز تکمیل کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بودجه های متمرکز قابل قیاس با بودجه های استانی نیست، گفت: ۸۵ درصد بودجه ها بخشی و ۱۵ درصد استانی است، با این حال هرچه قدر پیگیر از وزارت خانه باشیم می توانیم اعتبارات بیشتری برای استان جذب نماییم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر