logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۶۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان:

ارتقاء محور قره پشتلو از فرعی مستلزم اخذ مصوبه و تامین اعتبار است

-ارتقاء-محور-قره-پشتلو-از-فرعی-مستلزم-اخذ-مصوبه-و-تامین-اعتبار-است
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه مقدمات لازم و مطالعات اولیه برای ارتقاء محور قره پشتلو از فرعی به اصلی نیاز است، گفت: ارتقاء محور قره پشتلو از فرعی به اصلی مستلزم اخذ مصوبه و تامین اعتبار است.

به گزارش موج رسا; اصغر اسماعیلی، با بیان اینکه حوزه معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ پیرو شرح وظایفی که از سالهای گذشته داشته، پروژه‌ها را پیگیری خواهد کرد، گفت: ۶ پروژه ملی در سطح راههای استان در حال ساخت است و یک پروژه هم به عنوان پروژه استانی ویژه بوده و در مجموع ۷ پروژه در بخش احداث راههای استان در برنامه کاری این معاونت می‌باشد.

وی به اجرای پروژه «احداث باند دوم زنجان- سه راهی سلطانیه و تاکستان» اشاره کرد و ابراز داشت: باند دوم این محور از زنجان تا سه راهی سلطانیه در سالهای گذشته بهره برداری شده و همچنین ۴.۵ کیلومتر از روستای خیرآباد تا سه راهی سلطانیه نیز انجام شده است و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ کیلومتر از این محور آسفالت و تا پایان نیمه اول سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، به اجرای پروژه «محور زنجان به بیجار» اشاره کرد و ابراز داشت: طی سال گذشته در سفر آبان ماه رئیس جمهور به استان و هیئت همراه و وزیر راه و شهرسازی، حدود یک قطعه از این محور، به طول «۸ کیلومتر» تا زرین آباد به صورت چهار بانده و مجزا به بهره برداری رسید و این محور راه ارتباطی استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند.

اسماعیلی گفت: با افتتاح این قطعه، محور زنجان تا زرین آباد که به طول «۳۶ کیلومتر» است به صورت چهار بانده به شهر زرین آباد وصل شد و با توجه به اینکه این محور از محورهای حادثه خیز استان بوده و به علت کوهستانی بودن منطقه و همچنین پیچ‌های زیادی که در طول مسیر داشت با احداث باند دوم، شرایط ایمنی خیلی خوبی در مسیر ایجاد شده و در کاهش تصادفات بسیار موثر بوده است.

وی متذکر شد: در ادامه کار بعد از زرین آباد، قطعه‌ای به طول «۱۵ کیلومتر» در دست پیمانکار است و از سال ۹۸ پیمان‌کار فعال شده و امسال هم در این  «۶ کیلومتری» از این راه به مرحله آسفالت خواهیم رسید و همچنین اجرای عملیات ابنیه و خاکبرداری اتفاق می‌افتد تا در سال آینده کل قطعه به طول «۱۵ کیلومتر» به اتمام برسد.

پیمان سپاری محور قیدار – سلطانیه – کبودرآهنگ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، به اجرای پروژه سه راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه خیلی مهم بوده و ارتباط استان زنجان با استان همدان را تسهیل می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه طول محور این پروژه «۱۰۵ کیلومتر» است و پروژه به قطعات پنچ گانه تقسیم شده و یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی استان بوده و یک شاهراه اصلی است، ابراز داشت: این پروژه ارتباط استان زنجان با همدان را تسریع می‌کند و با توجه به اینکه این محور به جهت شرایطی که به جهت کم عرض بودن و ترافیک جاده‌ای زیادی که دارد، با اولویت ویژه ای در سال گذشته توسط نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و اعتبار خوبی هم تزریق شد.

وی یاد آورشد: طی سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود «۱۸ کیلومتر» کمربندی این قطعه و «۱۲ کیلومتر» از «قطعه ۴» این محور افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید و در حال حاضر «قطعه دو» که از سلطانیه تا قیدار و به طول ۳۲ کیلومتر است در دست پیمان کار است و عملیات ابنیه و فنی این قطعه، در سال گذشته به اتمام رسید و در سالجاری طبق برنامه هم حدود «۱۲ تا ۱۵» کیلومتر از این قطعه به مرحله آسفالت می‌رسد و خاکریزی و تکمیل ادامه محور تا قیدار را داریم و امیدواریم طی سال آینده این «۳۲ کیلومتر» از سلطانیه تا قیدار، باند دوم به اتمام برسد و مردم با ایمنی بهتری از این محور استفاده کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: در این راستا «قطعه ۴» بعد از قیدار حدود «۱۲ کیلومتر» در سال گذشته آسفالت شده و ادامه کار هم در دست اجرا است و «۵ کیلومتر از قطعه ۴» را برای سال جاری آماده خواهیم کرد و «قطعه ۵» این محور هم در ابتدای سال ۱۴۰۰ پیمان سپاری شده و در دست اجرا است.

لسماعیلی همچنین پروژه بهسازی قیدار به ابهر را هم یک پروژه ملی و استانی اعلام کرد و افزود: از سال گذشته اجرای این پروژه آغاز شده و «قطعه اول  به طول ۲۴ کیلومتر» پیمان سپاری شده و از این میزان «۶ کیلومتر» ابنیه فنی پروژه تمام شده و با توجه به اینکه بیشتر ترافیک این محور به صورت داخل شهرستانی و بین شهرستانی است و روستاهای زیادی از این محور استفاده می‌کنند و مسیر بسیار پر تردد است، برای سال ۱۴۰۱ حدود «۱۰ کیلومتر» که ابنیه فنی در حال اجرا است را به اتمام رسانده و از سال آینده اجرای آسفالت این محور آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان طی سال گذشته، رسیدگی و پیگیری به وضعیت محور فرعی قره پشتلو در دستور کار راه و شهرسازی استان زنجان صورت گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، بیان داشت: ارتقاء این محور از فرعی به اصلی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور است و این امر مهم محقق می‌شود و کار اجرایی محور شروع خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ارتقاء محور قره پشتلو از مطالبات جدی مردم این منطقه است، گفت: برنامه ریزی لازم برای اصلاح مشکلات این محور در حال انجام است و مقدمات لازم و مطالعات اولیه برای ارتقاء محور فرعی به اصلی که نیاز است به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال شده و این نهاد مربوطه هم به سازمان برنامه و بودجه کشور انتقال داده و ارتقاء محور قره پشتلو از فرعی به اصلی مستلزم اخذ مصوبه و تامین اعتبار است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر